Internationale mediabestedingen: + 8,8%

07-07-2011 (09:25) - Marketing

De internationale mediabestedingen op basis van tariefkaarten zijn in het eerste kwartaal van 2011 toegenomen tot 118 miljard dollar. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2010 is dit een stijging van 8,8 procent. Adverteerders hebben voornamelijk meer geadverteerd op televisie en bleven investeren in groeiende markten als Azië en Latijns-Amerika.

Uit het onlangs gepubliceerde rapport Nielsen Global AdView Pulse blijkt dat de mediabestedingen aan televisie toegenomen zijn met 11,9 procent. Televisie vergrootte het marktaandeel ten koste van de andere traditionele media (radio, tijdschriften en dagbladen) van 63,5 procent tot 65,3 procent in zowel ontwikkelde als opkomende economieën.

‘Aangezien 6,50 dollar van iedere 10 dollar gespendeerd werd aan televisie, is het duidelijk dat televisie het belangrijkste medium blijft voor adverteerders die nieuwe consumenten willen benaderen, voornamelijk in opkomende markten,’ aldus Randall Beard, Global Head of Advertiser Solutions bij Nielsen. ‘Volgens twee onlangs gepubliceerde rapporten van Nielsen, blijkt dat vrouwen er internationaal de voorkeur aan geven om kennis te nemen van nieuwe producten en diensten via televisie. Verder blijkt uit het Q1 Nielsen Cross-Platform Report dat Amerikanen meer televisie dan ooit kijken.’
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch