Internationale webshops populairder

16-10-2012 (08:35) - Marketing

Ten opzichte van 2011 blijkt het aantal consumenten dat producten aanschaft bij buitenlandse webshops te zijn verdubbeld. Deze opkomende vorm van online shoppen is vooral bij mensen uit de grote steden, mannen en jongeren populair. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL. 
 
Belangrijkste redenen om over de grenzen te kijken bij online aankopen zijn voornamelijk het prijsverschil (69%), uitgebreider assortiment (46%) en de bijzondere producten die er aangeschaft kunnen worden (43%). PostNL doet het onderzoek naar shoppen anno 2012 naar aanleiding van de start van de Grabbeldagen, een landelijke actie om online shoppers te belonen en het gemak van webwinkelen te onderstrepen.
 
Uit het onderzoek blijkt verder dat de gemiddelde consument zich grotendeels online oriënteert, ook als zij tot een aankoop op de winkelvloer overgaan. Vooral elektronica (56%) en aankopen voor in en om het huis (44%) worden online veel bekeken en vergeleken. Het makkelijk kunnen bekijken en vergelijken van producten wordt door meer dan een kwart van de Nederlanders als één van de grootste voordelen van online shoppen gezien.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch