JCDecaux en Nespresso bekijken het anders

08-04-2011 (09:26) - Marketing

Twintig Spectaculars verspreid over negen grote steden laten voorbijgangers kennis maken met de Pixie, het nieuwe toestel van Nespresso. Met behulp van de zogenaamde lenticular-techniek zien naderende passanten twee uitingen in elkaar overvloeien. Afwisselend zien ze de psychedelische achtergrond die wordt gevormd door de alom bekende cups van het merk en een poster waarin ineens de Pixie verschijnt.

Hiermee is de campagne perfect in lijn met de slogan waarmee de Pixie in Nederland wordt geïntroduceerd: More than you see. De combinatie van slogan, het gebruik van cups en het letterlijk visueel introduceren van de Pixie op toplocaties in Den Haag (hoek Grote Marktstraat), Amstelveen, Amsterdam (o.m. Damrak en Dam), Arnhem, Breda, Eindhoven, Haarlem, Tilburg en Utrecht (o.m. Neude) maken de Lenticular-affiches tot een krachtige marketingtool voor Nespresso. Door te kiezen voor een exclusief bij JCDecaux gevoerde Abricampagne brengt Nespresso de kernwaarden van de Pixie (snel, intuïtief, design, ergonomisch en energiezuinig) onder de aandacht van een massapubliek.

Deze campagne van Nespresso is tot stand gekomen na internationale samenwerking tussen Nespresso, Zenith Optimedia en JCDecaux Innovate Nederland en België. De Lenticulars zijn in diverse grote steden in de Benelux te zien. In Nederland loopt de campagne tot en met 13 april.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch