Jongens massaal aan cosmetica
04-02-2010 (10:09) - Marketing
Steeds jonger zijn de mannelijke gebruikers van verzorgingsproducten als deodorant, douchegel, haargel, shampoo en conditioner en soms zelfs scheerschuim. Oud nieuws wat de producten en eau de colognes allemaal beloven. Meer seksappeal en zelfvertrouwen zijn de voornaamste beloftes waardoor deze producten zo goed verkopen. Maar wat pas de laatste tijd volgens de New York Times steeds meer voorkomt: de gebruikers worden jonger.
Mike Dwyer, brand development director van Axe en de vloek voor het ouderlijk reukorgaan, zegt: ‘De doelgroep van Axe is 18 tot 24 jaar oude jongemannen, daarnaast erkennen we dat we ook gebruikers hebben die boven maar ook onder die afbakening zitten.’ Marketeers weten niet waar deze jonge gebruikers opeens vandaan komen. Een voor de hand liggende reden is dat moeders opgelucht zijn dat hun zoons aan hun lichaamsgeur denken en het dus graag voor hun aanschaffen.
Niets anders laat de beoogde doelgroep harder wegrennen van de producten dan gebruikers die je jongere broertje zou kunnen zijn.