Kanshebbers Marketeer of the Year
22-03-2010 (10:24) - Marketing
De jury heeft de drie genomineerden voor de Marketeer of the Year Award 2010 gekozen. Dit jaar wordt de prijs voor de tiende keer uitgereikt. Het gaat om drie marketeers die het afgelopen jaar op drie punten excellent gescoord hebben: ze laten zien dat er door marketing successen worden bereikt, ze zijn innovatief en ze geven marketing zijn rechtvaardige plek in de boardroom. Uit een longlist van tien namen zijn de volgende drie genomineerden naar voren gekomen:
Baukje Bügel (40), commercieel directeur van NS Reizigers. De jury is onder de indruk van de wijze waarop Bügel de marketinginspanningen van NS Reizigers meetbaar heeft gemaakt. Er is sprake van goed denkwerk, in een omgeving die niet altijd makkelijk is, met een flinke omzet- en winstgroei.
Ton van Eijk (58), marketing directeur van Wehkamp.nl. De jury is begeesterd door de wijze waarop Van Eijk in korte tijd als marketeer een turn around heeft geboekt. Er heeft echt innovatie plaatsgevonden en Van Eijk is de motor en inspirator.
Felix Tenniglo (48), managing partner Inshared. De jury vindt Inshared een prachtige marketingcase met veel visie en aandacht van de gedreven marketeer Tenniglo. Hij weet het marketingspel in een moeilijke markt in de volle breedte te spelen, met oog voor de operatie én financiële resultaten.
Op 3 juni wordt de winnaar van de prijs bekend gemaakt tijdens het Marketeer of the Year-event in de Rai. De prijs wordt gesponsord door USG Capacity.