Marcel Verhaaf schrijft boek over jarig Fruittella
12-07-2012 (08:34) - Marketing
Al 80 jaar kunnen Nederlanders genieten van het fruitige snoep van Fruittella, Vierkant de fruitigste. De herkenbare vierkante rol is door de jaren heen nauwelijks veranderd en is inmiddels een icoon. Veel Nederlanders zullen bij het zien van Fruittella terugdenken aan de tijd dat zij nog kinderen waren. Gezinnen gingen met de auto naar het zuiden en Fruittella ging standaard mee op reis. Het welkome zoethoudertje werd daarom ook wel het ‘achterbank-snoepje’ genoemd. En nog steeds is Fruittella het ideale snoepje voor onderweg.
Om te vieren dat het Fruittella snoep dit jaar alweer 80 jaar bestaat, heeft creatief designer en auteur Marcel Verhaaf een boek geschreven waarin je alles leest over de historie van het snoepmerk en het bedrijf erachter, de verpakkingen, hoe het gemaakt wordt en nog veel meer. Het verhaal van de Fruittella rol is prachtig geïllustreerd met historisch beeldmateriaal en maakt duidelijk hoe ‘de rol die niet kan rollen van de smaak’ een unieke iconische verpakking is geworden.