Marcom-profs: ‘liever kleine organisaties’

11-05-2010 (09:59) - Marketing

De meeste communicatieprofessionals werken het liefst bij kleinere organisaties. Bijna een derde (32 procent) geeft aan bij een kleine organisatie te willen werken, terwijl bijna een kwart (24 procent) zegt dit liever te willen bij grote organisaties. Opvallend is dat dit gegeven voor marketingprofessionals juist andersom ligt. Bij deze groep geeft 36 procent er de voorkeur aan te werken bij een grote organisatie en kiest 23 procent liever voor een kleinere organisatie. Deze conclusies komen voort uit een onderzoek dat door de Intelligence Group is uitgevoerd in opdracht van USG Capacity, onder ruim 630 respondenten.

‘Deze bevindingen zijn opvallend omdat communicatiefuncties vaker voorkomen bij grote organisaties en niet bij kleinere’, aldus Monica van der Meeren, Areamanager van USG Capacity. ‘De inschatting is dat dit resultaat voortkomt uit de grote uitdaging die communicatieprofessionals zien bij de kleinere bedrijven. In deze organisaties zijn alle facetten van het communicatievak bij één persoon belegd waardoor zij hier veel toegevoegde waarde kunnen realiseren.’

De resultaten van onder andere dit onderzoek zijn opgenomen in de Marcom Trendvizier die USG Capacity onlangs heeft uitgegeven. Deze pocket geeft informatie over de huidige HR-, marketing- en communicatieontwikkelingen, waarbij het arbeidsmarktgedrag van marcomprofessionals centraal staat. Verschillende experts geven in de pocket hun visie op deze vakgebieden. Zo worden handvatten geboden aan organisaties om inzichten te geven succesvol te worden én te blijven. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor de marketing- en communicatieprofessionals.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch