Meest succesvolle Olympische Spelen ooit voor Rabobank

23-08-2012 (08:38) - Marketing

De Olympische Spelen in Londen waren de meest succesvolle ooit voor Rabobank als sponsor. Niet alleen de sportieve successen van de Rabo-sporters (45% van alle Nederlandse medailles) hebben daar aan bijgedragen, maar ook de communicatiecampagne ‘Van begin tot goud’. De bekendheid van Rabobank als sponsor steeg van 21 procent vóór de Olympische Spelen tot 49 procent tijdens het evenement.

Een aparte plek in de campagne was ingeruimd voor social media. Met de hashtag #ziningoud twitterden Rabo-sporters in de aanloop naar Londen en tijdens de Spelen zelf over hun voorbereidingen en prestaties. Tijdens de campagneperiode (half mei t/m half aug) werden bijna 28.000 tweets met de hashtag #ziningoud verstuurd, tijdens de Olympische spelen was dit gemiddeld 1.350 per dag.

 
Op mobiele telefoons en op de iPad waren sporters te volgen via de #ziningoud-app. In totaal is deze app bijna 132.000 keer gedownload, ruim 3,4 miljoen keer geopend en waren er ruim 18 miljoen pageviews. In het Holland Heineken House heeft Rabobank mobiel betalen mogelijk gemaakt, waarmee de ruim 100.000 bezoekers met de #ziningoud-app hun saldo konden checken en opwaarderen.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch