Mercedes-Benz zet Iris van Herpen in schijnwerpers

11-09-2012 (08:24) - Marketing

Iris van Herpen, Nederlands meest vooruitstrevende modeontwerpster met internationaal succes, geeft een exclusief kijkje achter de schermen van haar leven en carrière in een video-interview met stijlplatform mb! by Mercedes-Benz. 
 
In de video zien we de innovatieve 3D-drukkerij waar ze jurken laat printen, haar atelier, haar geboortedorp Wamel en backstage beelden van haar show tijdens de afgelopen Parijs Haute Couture Fashion week. Bovendien vertelt Van Herpen in de tweede aflevering van de ‘The Art of Style’ reeks, waarin inspirerende portretten te zien zijn van aanstormend en gevestigd creatief talent, dat ze bezig is met het ontwerpen van haar eerste pret-â-porter collectie. Een opmerkelijke nieuwe stap in de carrière van iemand die bekend staat om couture die meer raakvlakken heeft met kunst, dan met draagbare kleding. 

De combinatie van traditioneel vakmanschap en handwerk met futuristische technologie, vormen de basis van de veel besproken ontwerpen van Iris van Herpen. In de video geeft ze een zeer exclusief kijkje achter de schermen bij de productie van een jurk uit haar laatste couture collectie, die is opgebouwd uit een 3D-print. Voor deze innovatieve manier van kleding ontwerpen, werkt de Nederlandse ontwerpster samen met het Belgische bedrijf Materialise. Hier worden de meest vooruitstrevende 3D-printtechnieken ter wereld gebruikt. 


Reacties

Het bijzondere - bijna buitenaards - werk van Iris van Herpen is zo'n prachtig bewijs dat (mode)design belangrijk is om "verder te komen", zelfs al is het design in eerste instantie gedreven door schoonheid. Design daagt de industrie uit, zorgt zo voor innovatie, waardecreatie (export), het scherpt andere aan in hun (design)denken over oplossingen en het kan een plaats op een wereldpodium bieden.....dat is toch mooi!
Peter Broeder @ 11-09-2012 16:49 uur

Bureaus

Media

Economisch