MS Research beste radiocommercial in juni
06-07-2012 (08:51) - Marketing
De radiocommercial ‘Woord van 2 letters’ van Stichting MS Research is door de Nederlandse consument gekozen tot beste radiocommercial van de maand juni. Met deze nummer 1 positie is de commercial genomineerd voor de jaarlijkse RAB Radio Awards Publieksprijs 2012.
Op basis van het internationale campagnethema – 2 letters die tussen je 20e en 40e je leven in komen - hebben Veldhuis en Kemper een eigen testimonial geschreven. Er wordt ruim tijd genomen om sfeer te bouwen in de 40 seconden commercial, waarin het duo in gesprek is met elkaar en via diverse gevatte grappen aandacht vragen voor de zenuwziekte multiple sclerose en steun aan het werk van MS Research.
Vooral de vrouwen en de oudere doelgroep hebben een hoge waardering voor deze commercial. De commercial is een co-productie van Veldhuis & Kemper, Wim Vonk en stichting MS Research als onderdeel van genoemde multimedia campagne rondom Wereld MS Dag 30 mei jl.
De tweede en derde plaats zijn voor EK-inhakers die ruimschoots aanwezig waren op de radio in juni. D-Reizen haakt in op het falen van het Nederlands elftal met de commercial “Allemaal weg” en adverteert zo de opruiming. Hiermee wordt D-Reizen tweede in de commercial van de maand verkiezing.
C1000, die derde wordt, heeft “De Geluksvogeltjesdans” verwerkt tot een radiocommercial van maar liefst drie minuten. Deze vrolijkheid was te horen op de wedstrijddagen van het Nederlands Elftal en wordt met name gewaardeerd door jongeren en vrouwen.