NHL en Achmea starten lectoraat social media
20-06-2011 (08:00) - Marketing
NHL Hogeschool uit Leeuwarden en Achmea starten per 1 september een lectoraat social media. Het lectoraat is gericht op onderzoek naar de effecten van social media op de reputatie van organisaties. Het lectoraat kent een looptijd van vier jaar. De wervingsprocedure voor de lector is gestart.
In de komende vier jaar wordt het mediagedrag van verschillende publieksgroepen in kaart gebracht en wordt onderzocht welke effecten de verschillende uitingen via social media hebben op de reputatie van organisaties. Op basis van de uitkomsten van het onderzoek wordt een model ontwikkeld dat in verschillende situaties toepasbaar is. Een internationale vergelijking maakt deel uit van het onderzoek, zodat ook bedrijven die over de grens opereren met het model aan de slag kunnen.
Social media is beleidsspeerpunt in het strategisch plan van de NHL voor de komende jaren. NHL Hogeschool wil zich via dit lectoraat verder ontwikkelen als kenniscentrum op het gebied van social media. Achmea staat middenin de samenleving. Daarom wil de verzekeraar vooroplopen in het werken met en toepassen van social media voor haar verschillende doelgroepen.
Naast het lectoraat samen met Achmea loopt er binnen de NHL een onderzoeksproject naar de specifieke toepassing van social media voor politie en zorginstellingen.