Onderzoek: Allsecur ‘Beste Keuze’

04-05-2010 (09:44) - Marketing

Twee jaar na de oprichting van online autoverzekeraar Allsecur, verkiezen consumenten de autoverzekeraar voor de tweede keer op rij tot ‘Beste Keuze’. Prijs, kwaliteit en klantbeoordeling vormden de beoordelingscriteria van onafhankelijke vergelijker Verzekeringssite.nl waarbij GFK de klantbeoordeling onderzocht. In de top 3 staan twee nieuwe verzekeraars. Hiermee tekent zich een trend af waarbij consumenten nieuwe verzekeraars verkiezen boven de gevestigde orde. De nieuwe financiële dienstverleners worden op kwaliteit en service minstens zo goed beoordeeld, maar zijn in veel gevallen (veel) aantrekkelijker geprijsd. De service van een dure autoverzekeraar blijkt niet per definitie een betere, zo blijkt ook uit onderzoek van de Verzekeringssite.nl. Johan van den Neste, Marketing Manager bij Allsecur, geeft zijn visie over het nieuwe ondernemen.

Allsecur is net als andere nieuwe initiatieven in de financiële markt met een nieuwe filosofie opgericht in ogenschijnlijk verzadigde markt. Dit lijkt verre van ideaal in een zeer concurrerende markt, maar niets is minder waar. De markt is definitief veranderd en de consument is in het huidige digitale tijdperk meer dan ooit ‘in control’. Hier spelen de nieuwe dienstverleners handig op in.

Volgens Van den Neste zijn er belangrijke factoren aan te wijzen in het succes van Allsecur: ‘Een goed product of een goede dienst met idem service tegen een scherpe prijs zijn in de huidige economie basisvoorwaarden geworden waaronder je als financiële dienstverlener je product moet leveren. Transparantie is wellicht belangrijker. De consument bepaalt en wil weten wat hij of zij krijgt voor zijn geld. Als het product niet transparant is, dan zijn er genoeg alternatieven te vinden. Overstappen is tegenwoordig ook zeer eenvoudig en bij wijze van spreken met een muisklik geregeld. Het krijgen van de award geeft ons in ieder geval aan dat we op de goede weg zijn.’
 


Bureaus

Media

Economisch