Oud-reclameman in schoon ondergoed

14-12-2009 (09:58) - Marketing

De Nederlandse man kan vanaf deze week écht schoon ondergoed gaan dragen. Het nieuwe merk St. (spreek uit: Saint) introduceert een bijzondere lijn van eigenzinnige boxershorts en t-shirts die er niet alleen supergaaf uitzien, maar ook vrij zijn van milieuvervuiling, kinderarbeid en oneerlijke handel. Bovendien draagt het merk bij elke aankoop een deel van de omzet af aan kleinschalige ontwikkelingsprojecten. Daarmee belooft St. een goed gevoel aan het begin van elke dag.

‘We zijn echt een merk met een missie’, zegt initiatiefnemer Eugène Randag. ‘We houden van  stijl en kwaliteit, maar vinden ook dat het véél beter kan met de spullen die mensen elke dag dragen. Schoner bijvoorbeeld, eerlijker en met meer respect voor mensen gemaakt. Van buiten gaaf en van binnen zuiver dus.’ St. basics zijn gemaakt van biologische katoen zonder pesticiden en giftige (verf)stoffen. Bovendien gelden bij de fabricage strenge eisen ten aanzien van arbeidsomstandigheden en wordt er geen gebruik gemaakt van kinderarbeid. Het productieproces voldoet volledig aan de Global Organic Textile Standard (GOTS).

Mede-initiatiefnemer Peter van Akkeren: ‘Onze filosofie is dat duurzaamheid niet in grote symbolische gebaren zit, maar juist in kleine simpele dingen die je elke dag doet – zoals je onderbroek aantrekken. Elke keer dat je dat doet, draag je automatisch bij aan een iets betere wereld. St. is daarmee echt cleaner underwear.’ St. is te vinden op www.saintbasics.com. Het merk begint met duurzame boxers en t-shirts voor mannen, maar stelt zich via de site nadrukkelijk open voor suggesties van mannen én vrouwen voor de ontwikkeling van nieuwe producten.

St. is een initiatief van Eugène Randag en Peter van Akkeren, samen met Liesbeth van Berkel (ontwerp & styling) en Rob Mooij (communicatie). Randag stond begin jaren 90 mede aan de basis van La Place en Le Marché voor Vroom & Dreesmann. Later was hij lid van de groepsdirectie van HEMA. Van Akkeren is een ervaren marketing- en communicatiestrateeg, onderzoeker, plannenmaker en bouwer van A-merken. Hij werkte in het verleden onder meer voor reclamebureau FHV BBDO.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch