Philips en One Voice winnen Digital Communication Award

20-09-2012 (08:43) - Marketing

Philips heeft samen met communicatieadviesbureau Fleishman-Hillard, onderdeel van het mondiale Omnicom consortium OneVoice, een Digital Communication Award in de categorie ‘Twitter Profile’ gewonnen. Met social media-project ‘the social heart of surgery’ zetten de partijen in samenwerking met het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven innovatie in de zorg op de kaart in Nederland. Het versloeg daarmee de concurrerende case ‘Curators of Sweden’ (van VisitSweden met Volontaire) dat eerder dit jaar nog een Grand Prix in Cannes won.
 
Met het unieke social media-project ‘The social heart of surgery’ heeft OneVoice Philips ondersteund met het op de kaart zetten van innovatie in de zorg en in het bijzonder het bewustzijn voor hartritmestoornissen. Voor de realisatie van dit project werkte Philips Healthcare samen met het Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Het publiek – en hartpatiënten in het bijzonder – kon cardioloog Lukas Dekker en hartpatiënt Ad Langendonk via sociale media volgen in de aanloop naar een hartinterventie.
 
In plaats van de technologie stonden in dit verhaal juist de patiënt en de cardioloog centraal. Via @hartpatientAd en @cardioloogLukas kon het publiek met hen in contact komen. Tijdens de hartoperatie kon het publiek zelfs ’live’ meekijken via Twitter. Een assistent van de cardioloog twitterde over de status van Ad, terwijl de hartspecialist de ingreep uitvoerde.
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch