Plan maakt beste jongerencampagne
27-05-2011 (09:25) - Marketing
Kinderrechtenorganisatie Plan heeft de Perfecte Beat Award 2011 gewonnen, de jaarlijkse prijs voor de beste jongerencampagne. De organisatie won de prijs voor de Because I am a Girl-campagne op het meidennetwerk goSupermodel.nl. De campagne is ontwikkeld door social media bureau Red Chocolate in opdracht van Plan.
De winnende campagne begon met een wedstrijd op het populaire online meidennetwerk goSupermodel.nl waar 1.580 meiden in de leeftijd van 10 tot 16 jaar binnen een week een Engelstalige brief voor inzonden. De winnaar van de brievenwedstrijd, de 16-jarige Nikki uit Badhoevedorp won een reis naar Ghana en leefde daar een week lang het leven van een Ghanees meisje.
‘De campagne gebruikt het concept 'bewustzijn 2.0'. Dat is aangeslagen’, zegt Frerieke van Bree van Plan. ‘Jongeren bereik je via de netwerken waar ze zich bevinden. Scholen hebben vaak al een vol lesprogramma en krijgen daarnaast een overvloed aan extra aanbod. Wil je als organisatie jongeren betrekken bij je werk dan moet je met een goed alternatief komen. En dat doet Plan!” zegt Van Bree. ‘De vele interacties op goSupermodel bevestigen voor mij dat bewustzijn 2.0 werkt.’