Politiek heeft geen reclamebureau nodig

14-09-2012 (08:34) - Marketing

Moeten reclamebureaus en marketingbobo’s zich bezighouden met de campagnes van politieke partijen? Hadden Samsom en Rutte ook zo triomfantelijk gewonnen zonder een marketing-spindoctor? En waren Wilders en Sap juist wel baat gehad bij ideetjes van reclamemakers? Nee dus. Dat vinden de meeste bezoekers van Fonk Online. Maar liefst 77 procent denkt dat politici zelf de beste of de slechtste reclame zijn. Daar hebben ze geen bureau of marketeer bij nodig.

15 Procent pleit de afgelopen week weten dat politiek en reclame-euro’s sowieso niet samengaan Moet de belastingbetaler z’n eigen stem soms financieren? Een beetje geëngageerd reclamemaker ‘doet’ de politiek voor niets. Zie het maar als een goed doel, meent acht procent. En Maurice de Hond als het ultieme middel? Hou maar op. Niemand denkt dat de beste reclame van de bekendste politieke peiler komt, zo blijkt uit de Fonk enquête. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch