Senior kan weinig met advertenties gezondheidsproducten

11-07-2012 (08:40) - Marketing

Advertenties van gezondheidsproducten brengen te weinig nieuwe informatie en scoren laag op het gebied van entertainment. Dit is één van de uitkomsten uit het onderzoek Senioren en Gezondheidsproducten dat bureau Veldkamp uitvoerde in opdracht van het Familie Kenniscentrum (FKC), een initiatief van Bindinc. Uit het onderzoek bleek onder meer dat advertenties die herkenbaar, relevant en entertainend zijn het beste in de smaak van de 50-plusser vallen.
 
In het onderzoek werden 15 printadvertenties van zuiveldranken, vitaminepreparaten en voedingssupplementen, brillen en hoortoestellen aan 50-plussers voorgelegd. De advertenties van Boerenland Campina, Davitamon en Pearle kwamen hierbij als beste uit de bus. Zo werden de reclames van Boerenland en Davitamon als zeer herkenbaar en realistisch beoordeeld en scoorde de reclame van Pearle vooral goed op het gebied van de persoonlijke en menselijke uitstraling van de advertentie.
 
Uit het onderzoek blijkt dat gezondheid één van de belangrijkste zaken is in het leven van een 50-plusser. Gezondheid wordt door veel 50-plussers zelfs belangrijker gevonden dan geluk. Zij hebben hierbij vooral de behoefte om zich fit te voelen en blij te zijn met zichzelf. Het ouder worden wordt door zeven op de tien 50-plussers geaccepteerd. Zij herkennen zich dan ook het beste in reclames waarbij acceptatie van de leeftijd hand in hand gaat met gezond gedrag. 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch