Smalltalk voor marketeers

25-07-2012 (08:58) - Marketing

Affiliate, Display, Ad-Exchange en DSP. Het is slechts een handjevol termen die de gemiddelde online marketing-professional dagelijks over zijn klant heen stort. Daarom komt online performance marketingbureau QUISMA met de QUISMA Smalltalk Guide waarin alle basistermen met betrekking tot online marketing worden uitgelegd. 
 
Ulke Verkerk, managing director van QUISMA Nederland: ‘Online marketingbegrippen zijn voor vrijwel iedere buitenstaander onbegrijpelijk, maar intussen kan het gemiddelde bedrijf niet meer zonder die diensten. Met de QUISMA Smalltalk Guide proberen we mensen een beter idee te geven wat de diensten betekenen zodat ze beter kunnen bepalen of ze wel of niet relevant voor hun bedrijf zijn.’
 
De QUISMA Smalltalk Guide is een gids die je kan helpen bij het voorbereiden van een gesprek met een online marketing-professional, maar die ook buitenstaanders op eenvoudige wijze de basisbegrippen van online marketing bijbrengt. Een handige en noodzakelijke gids voor degene die de marketing-professional wil begrijpen. Het is immers een bekend probleem: online marketing-professionals onder elkaar en het gesprek bestaat uit vakjargon. Voor een buitenstaander meestal niet te volgen, laat staan mogelijk om in het gesprek te mengen.  

In de Smalltalk Guide wordt de lezer bekend gemaakt met algemene online marketingbegrippen zoals: wat is conversie-optimalisatie en performance marketing? Daarnaast worden de, op het oog moeilijk te doorgronden, termen met betrekking tot online marketingactiviteiten eenvoudig uitgelegd en kan de lezer na het lezen van de gids meepraten over onder meer SEO, SEA, Affiliate, RTB, SSP, DSP, DCO en Display. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch