Twee derde ondervindt problemen bij surfen op telefoon

20-09-2012 (08:39) - Marketing

Op een tablet of telefoon online websites bekijken, het lijkt erg simpel, maar het gebruik van mobiele websites levert regelmatig problemen op en deze zijn niet zonder gevolgen. Dit blijkt uit het jaarlijkse ‘What’s happening online’ onderzoek van onderzoeksbureau Ruigrok | NetPanel onder een representatieve steekproef van 1053 Nederlanders.
 
Gebruikers van mobiel internet (44% via mobiele telefoon, 23% via tablet) ervaren vooral problemen tijdens het surfen op hun telefoon (68%). Maar ook op de tablet functioneert het mobiele internet nog verre van optimaal, de helft ervaart problemen. Bij het gebruik van de telefoon is het grootste probleem het langzaam laden van websites (61%). Andere veelvoorkomende problemen zijn websites die niet aangepast zijn aan het gebruik met een telefoon (38%) en het niet werken van bepaalde onderdelen van websites (38%).
 
Bij het gebruik van websites op de tablet is er niet één irritatie aan te wijzen die er met kop en schouders bovenuit steekt. Niet werkende onderdelen (30%), het niet aangepast zijn van websites aan de tablet (29%) en het langzaam laden van websites (28%) zijn de meest voorkomende ergernissen.
 
Problemen met de website op telefoon en tablet hebben serieuze consequenties voor bedrijven; Het sitebezoek daalt, circa een kwart zegt dewebsite niet meer te bezoeken en er is zelfs een groep (14%) die aangeeft dan direct de website van de concurrent te bezoeken. Verder zorgt het slecht functioneren soms zelfs voor negatieve beeldvorming over het betreffende bedrijf (15% (telefoon) tot 12% (tablet) of negatieve Word Of Mouth (8% (telefoon) tot 4% (tablet).

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch