Vakantie-testimonials vrienden belangrijker

11-07-2012 (08:38) - Marketing

Van alle Nederlanders boekte 70% in de afgelopen 12 maanden een vakantie. Internet blijkt veruit het meest geraadpleegde kanaal bij het oriënteren op een vakantie. Vrienden, kennissen en familie blijken ook een belangrijke bron van inspiratie. CendrisMonitor heeft een onderzoek onder 2500 respondenten uitgevoerd naar de kanaalvoorkeuren van de vakantietypes tijdens de oriëntatiefase op het boeken van een vakantie.
 
Bijna 80% van de ondervraagden maakt gebruik van internet in de periode voor het boeken van een vakantie. Consumententypes die zich het meeste laten leiden door informatie op het internet zijn de Actieve Kampeerder, de Dichtbijhuis Caravanliefhebber en het Vakantiepark Gezin.
 

Vrienden, kennissen en familie blijken een belangrijke bron van inspiratie; een kwart van de ondervraagden raadpleegt hen voor vakantiebestemmingen. Dit geldt vooral voor mensen die veelvuldig steden bezoeken (De Cultuurminnende Cityhopper) en de groep fanatieke kampeerders (Actieve Kampeerder). De helft van de ondervraagden is dan vooral nieuwsgierig naar hun reiservaringen. Hoewel ruim een derde van degene die de mening van vrienden, familie en kennissen vraagt zich hierdoor laat leiden, blijft voor ruim 40% van deze vakantiegangers het internet toch doorslaggevend om tot een daadwerkelijke boeking over te gaan. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch