Van de Kerkhofjes testen ballen Mora
14-05-2010 (09:45) - Marketing
Mora heeft bekend gemaakt dat de bal die ex-internationals René en Willy van de Kerkhof werd gevraagd te testen, niet dé bal is die wordt gebruikt tijdens het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika, maar de nieuwe gehaktballetjes van Mora. De volledige video is te zien op www.moraWKactie.nl. Mora voegt de gehaktballetjes toe aan het assortiment aangezien hapklare snacks nog steeds favoriet zijn tijdens de grote voetbaltoernooien.
De video suggereert dat de sympathieke voetbaltweeling (samen goed voor 110 interlands) was ingeschakeld om de officiële wedstrijdbal te testen. Zij spreken dan ook honderduit over hun ervaringen tijdens het WK van 1978. Tot hun verbazing en enigszins teleurstelling staat Cora met de gehaktballetjes voor de deur en testen ze uiteindelijk met veel plezier en smaak de ‘Mora-bal’.
Tijdens de grote voetbaltoernooien zijn de hapklare snacks niet aan te slepen. Tijdens het EK van 2008 steeg de verkoop van vooral de favoriete borrelsnack in Nederland, de bitterballen, de Oranje Zoenen van Buys, en de minisnacks van Mora (met name de ‘Aufwiederschnitzel’) met respectievelijk 36%, 39%, en 44%. In deze periode werden ongeveer 9 miljoen bitterballen verkocht. De verwachting is dat er meer dan 10 miljoen bitterballen verkocht gaan worden in het geval dat het Nederlands elftal de finale haalt.