VW gebruikt Nederlandse innovatie
31-05-2010 (09:53) - Marketing
De Duitse autogigant Volkswagen AG lanceert binnenkort het eerste Europese iPad magazine in een innovatieve uitvoering. Het magazine, getiteld Das, onderscheidt zich duidelijk van reeds bestaande, gedigitaliseerde printmagazines, doordat het specifiek voor de iPad is ontworpen. Voor de ontwikkeling van Das tekent de Nederlandse crossmedia-specialist Readershouse Brand Media, één van de innovatieve ondernemingen waarin Joop van den Ende via Van den Ende & Deitmers investeert.
Het autoconcern koos voor Readershouse Brand Media vanwege de ruime ervaring die deze sponsored media publisher heeft met het produceren van uiteenlopende, interactieve en inspirerende digitale magazines. Het Europese iPad-magazine, door Volkswagen uitgegeven in vijf talen, biedt in tegenstelling tot reeds verschenen iPad-magazines pure beleving.
Informatie, inspiratie en interactie wisselen elkaar af, ondersteund door een strak design, een rijkheid aan beelden en video’s en niet te vergeten indrukwekkende muziek. Het magazine maakt optimaal gebruik van de techniek van de iPad. Bij het bekijken van een filmpje van de nieuwe Volkswagen Touareg in de woestijn, spat het woestijnzand tegen het scherm, dat vervolgens weer met de hand kan worden schoongeveegd.
Readershouse Brand Media is in Nederland bekend van diverse crossmediale oplossingen voor uiteenlopende klanten. Jaren geleden luidde de uitgever het tijdperk van digitale magazines in met het succesvolle Bomvol.com, het digitale magazine van Bol.com. Sindsdien volgden talrijke uiteenlopende online producties voor diverse nationale en internationale klanten.