Webconsument steeds kritischer

07-09-2011 (09:25) - Marketing

De consument raakt steeds beter wegwijs op internet, hierdoor kan men beter afgewogen keuzes maken.

 
Webwinkels worden daardoor kritischer getoetst en zullen hun dienstverlening daarop moeten aanpassen. Onlangs bleek uit de halfjaarlijkse rapportage van toezichthouder Consumentenautoriteit dat er steeds meer klachten over online winkels worden gedeponeerd. Er wordt met name geklaagd over de kosten en logistieke problemen. Regelmatig verschijnt er een consumentenonderzoek over online winkelen. Deze shopvariant wordt steeds populairder en dat is onder andere te merken aan het aantal webwinkels dat sterk toeneemt.
 
Thuiswinkel.org liet onlangs weten dat het aantal webwinkels in 2011 stijgt naar maar liefst 37.500. Tegelijkertijd neemt het aantal klachten toe. Volgens het onderzoek van de Consumentenautoriteit nadert het aantal klachten over webwinkels in 2011 zelfs het aantal klachten over fysieke winkels, maar met 43 procent tegen 57 procent scoren webwinkels nog wel aanzienlijk beter. Om deze voorsprong te behouden, moet wel constant kritisch worden gekeken naar de dienstverlening.
 

Reacties

Halleluajh! I needed this—you're my savior.
Kerryn @ 26-09-2011 18:17 uur

Bureaus

Media

Economisch