Winst Hunkemöller flink gestegen dankzij AI technologie Insider

05-03-2020 (09:31) - Marketing

De samenwerking van Hunkemöller met Growth Management Platform Insider is zo succesvol dat het lingeriemerk besloten heeft de AI-toepassingen die het voor de online shops gebruikt, verder uit te breiden naar tien andere landen. Hunkemöller heeft winkels in 22 landen.
 
Dankzij de AI en multichannel personalisatietechnologie van Insider heeft Hunkemöller de afgelopen maanden de omzet van het online shoppen flink zien stijgen. Tijdens de eerste maanden van de samenwerking heeft het bedrijf meer dan 20 scenario’s voor personalisatie bedacht en verspreid onder hun klanten via verschillende kanalen. Het gebruikte bijvoorbeeld Insider's ‘social proof’ technologie. Door inzicht te geven in de populariteit van ieder product werd er extra vertrouwen gegenereerd onder online shoppers. Hunkemöller laat daarnaast bij die producten de klantbeoordelingen zien, hoeveel exemplaren ervan nog op voorraad zijn en hoeveel andere mensen het artikel op datzelfde moment bekijken.
 
Het Growth Management Platform van Insider voegt klantgegevens uit verschillende kanalen samen om gebruikers te segmenteren en te activeren via AI en machine-learning technologieën. Hiermee is het voor merken mogelijk om gebruikers in realtime te bereiken op basis van historische, actuele en voorspellende gegevens, zoals waarschijnlijkheid tot aankoop, gevoeligheid voor kortingen.

 


Bureaus

Media

Economisch