Woonbranche laat kansen liggen
16-02-2010 (09:52) - Marketing
Bedrijven die actief zijn in de woonbranche missen bij het aanbieden van hun diensten en producten vaak de aansluiting met de doelgroep. Dit constateert Claudia Spijkerman van Cendris. De moderne consument laat zich steeds minder verleiden om informatie tot zich te nemen, waardoor bedrijven op de woningmarkt maar moeilijk hun boodschap kwijt kunnen. Door echter slim op bepaalde levensfasen en bijbehorende informatiebehoefte in te spelen, liggen er nog genoeg verkoopkansen.
Zo zijn consumenten voor en na de aankoop van een huis voornamelijk op zoek naar wooninformatie. Bedrijven op de woningmarkt zouden hier gebruik van moeten maken. Een voorbeeld hiervan is KijkMijnHuis, een online platform waarbij aanbieders en consumenten heel gericht bij elkaar gebracht worden. Stichting Bouwgarant en woondesignwinkel Henders en Hazel zagen dat deelname aan dit nieuwe concept in een maand tijd respectievelijk 2.500 en 6.000 nieuwe brochureaanvragen opleverde.
Door KijkMijnHuis komt een organisatie in contact met de doelgroep die voor de organisatie het meest interessant is zoals informatie van aanvragers, geïnteresseerden in een bepaald product of dienst en zelfs kopers en krijgt de consument tegelijkertijd die informatie waaraan hij op dat moment behoefte heeft.
Cendris gaat aan de hand van deze klantcases graag nader in, hoe organisaties met het juiste kanaal en op het juiste moment haar doelgroep inspireert en daardoor meer omzet behaalt.