Zed digital lanceert Audience on Demand-tool

22-06-2011 (09:33) - Marketing

Zed digital, onderdeel van ZenithOptimedia Nederland, lanceert de Audience on Demand (AOD) display advertising management tool  in Nederland. AOD maakt het voor adverteerders mogelijk om in real time te bieden op specifieke doelgroepen en display ruimte.

AOD is drie jaar geleden ontwikkeld door VivaKi, het moederbedrijf van ZenithOptimedia. Behalve in Nederland is AOD ook actief in de V.S., China, de UK, Frankrijk en Spanje.  In de loop van 2011 zullen daar nog andere landen bij gaan komen.  Tot op heden zijn in dit jaar ruim 11 miljard advertenties vertoond via AOD.

AOD is een technologie platform waarmee adverteerders vanuit één tool zeer nauwkeurig specifieke doelgroepen kunnen targetten aan wie zij hun display advertenties willen laten zien.

AOD maakt hiervoor onder andere gebruik van de technologie van Google’s Invite Media. Invite Media is een zogenaamd ‘Demand Side Platform’ (DSP) en  stelt adverteerders in staat om vanuit één centrale omgeving  zo optimaal mogelijk advertentieruimte in te kopen bij advertentienetwerken en/of specifieke websites.  Daarbij kunnen adverteerders profiteren van de voordelen van Real Time Bidding  (RTB) technologie, de schaalbaarheid en de efficiëntie die het platform biedt.

Door de technologie van Invite Media te combineren met zowel eigen als externe databronnen, wordt het voor adverteerders mogelijk om veel specifieker de doelgroep te benaderen dan met traditionele display advertising mogelijk is  en daardoor aanzienlijke betere resultaten te behalen.


Bureaus

Media

Economisch