Beslissers krijgen nieuwe bladen van NRC, FD en WSJ
04-09-2008 (10:46) - Media
NRC, FD en Wall Street Journal komen alle drie met nieuwe titels die zich richten op managers. NRC Handelsblad komt met NRC Focus, een kwartaalblad dat is gericht op beslissers. De oplage van het eerste nummer bedraagt 260 duizend. De beoogde oplage van het tweede, te betalen nummer in februari 2009 is 55 duizend.Het Financieele Dagblad bracht al de bijlage Strategie uit. Deze wordt vanaf 9 september uitgebreid onder een nieuwe titel: FD Outlook. Het blad richt zich vooral op een jongere doelgroep en is ook verkrijgbaar in de losse verkoop.
Wall Street Journal komt komend weekend met een 'upmarket lifestyle magazine' om een deel van de markt voor luxe reclame naar zich toe te trekken. De kwartaalbijlage gaat simpelweg 'WSJ' heten en bereikt de 800 duizend abonnees van de zakenkrant in de VS en 160 duizend van de Aziatische en Europese edities.