BrandDeli introduceert 'light' pakketten
04-11-2015 (11:21) - Media
Tijdens de Upfront presentatie van BrandDeli zijn de plannen voor aankomend jaar gepresenteerd. Het mediabedrijf gaat door op de ingeslagen weg en sorteert voor op de toekomst met onder meer de introductie van lightpakketten in 2016
AV content zal de komende jaren breder en verder diversifiëren. Het kijkverdrag versnippert waarbij nu al te zien is dat de kleinere TV zenders het lineair steeds beter doen ten opzichte van de traditionele grote Nederlandse zenders. Anderzijds is er een daling van de lineaire kijktijd en een opmars van het kijken via andere devices, op andere tijdstippen, te zien.
BrandDeli ziet een aantal belangrijke trends. Zo willen consumenten producten en diensten op hun eigen wijze beschikbaar hebben, via geprefereerde kanalen én op het moment dat zij dat verkiezen. De content wordt op een andere manier geconsumeerd: op maat en on demand. Er zal veel specifieker en gerichter moeten worden aangesloten op specifieke doelgroepen en individuele kijkers. BrandDeli speelt hier al op in door heel gericht bereik te leveren met weinig waste. Dit ook in opmaat naar ‘addressable TV’: de technologie die ervoor zorgt dat adverteerders eindelijk gerichter televisiecommercials kunnen inzetten.
Gericht bereik, maar wel met voldoende massa. BrandDeli bereidt zich, samen met de zenders uit haar portfolio, verder voor op deze trend. Ook online: ‘'Kijk naar onze nieuwe ‘Replay Apps’ van Viacom International Media Networks en Discovery Networks Benelux. De volgende stap is om deze open te stellen voor adverteerders. Daarnaast hebben wij initiatief genomen om betere content aan te bieden via ons platform Makers Channel: een kwalitatief beter, meetbaarder en controleerbaarder alternatief voor online video’', aldus COO Klaartje Kuypers. De COO wijst ook op de overgang naar de vernieuwde Adserver: ‘'Hierdoor zijn wij nu in staat om programmatic campagnes in te richten, waarmee de waste nog verder kan worden geminimaliseerd.'
BrandDeli bouwt haar propositie verder uit met zenders die tot op heden niet zijn opengesteld voor adverteerders. Met de versnippering van het kijkgedrag zijn er steeds meer zenders waar naar gekeken wordt. In het kader daarvan zal BrandDeli vanaf het tweede kwartaal van 2016 light pakketten introduceren, met onder andere zenders als Nat Geo Wild, FOX Life en Discovery Science. Allen SKO Light zenders, maar wel zenders met een duidelijk profiel en aanvullend bereik.
Met het slim bundelen van mediamerken om doelgroepen en individuen optimaal te bereiken, is BrandDeli het antwoord op versnippering, meent CEO Allard Ruyl. 'Dan zijn daar ook nog onze productdifferentiaties die inspelen op behoeftes, zoals afgelopen jaar onze Billboardpakketten en voor komend jaar de Ident Spotpakketten. Wij hebben het volste vertrouwen in de toekomst. Samen met onze adverteerders gaan wij meer bereiken. Door ons gericht en consistent in de markt te bewegen, sorteren wij voor op een prachtige toekomst’.'