Classic FM wint aan populariteit

23-12-2015 (11:20) - Media

Uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK die vandaag werden gepubliceerd blijkt dat Classic FM over de periode okt-nov’15 een forse groei laat zien in het marktaandeel. In de doelgroep 10 jaar en ouder steeg het marktaandeel 18% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar, van 1,7% naar 2,0%. Wekelijks stemmen ruim 700.000 unieke luisteraars af op het non-stop klassieke radiostation van Nederland.

In oktober was bij Classic FM onder meer de Najaarsnoten Top 100 te horen. Door te stemmen op hun favoriete composities maakten luisteraars kans op kaarten voor het exclusieve concert Najaarsnoten Live in het Amstel Hotel. Movies Monday stond in november in het teken van James Bond en voor de Duitse Dag gaf actrice Tanja Jess haar vijf favoriete Duitse muziekstukken.

Kiki Klijn-van Leeuwen Boomkamp, Station Manager van Classic FM: 'Met de Classic FM Top 1000 die vanaf 1e kerstdag start kijken we vol vertrouwen uit naar de december-meetperiode.’''


Bureaus

Marketing

Economisch