De Persgroep start grootste ondernemersplatform van Nederland

18-11-2015 (16:28) - Media

Zaterdag 21 november verschijnt De Ondernemer. Dit magazine is onderdeel van het grootste ondernemersplatform van Nederland. Met dit crossmediale platform - bestaande uit een maandelijks magazine, een website en netwerkbijeenkomsten - wil de Persgroep MKB’ers en ZZP’ers in Nederland informeren, inspireren en met elkaar in contact brengen.


27% van ondernemend Nederland
Het magazine De Ondernemer wordt 10 keer per jaar in een oplage van 1,3 miljoen verspreid bij alle regionale dagbladen van de Persgroep. Hiermee wordt 27% van ondernemend Nederland bereikt. Hoofdredacteur Quinty Danko: 'Met het platform willen we ondernemers informeren en inspireren. Op de website en bij de events brengen we ondernemers met elkaar in contact. Daarnaast zal deondernemer.nl dagelijks nieuws uit de regio verzorgen.'

metamorfose
De Ondernemer is een langer bestaand merk uit het portfolio van het onlangs door de Persgroep overgenomen Wegener. Het heeft echter de afgelopen maanden een volledige metamorfose ondergaan. Waar De Ondernemer voorheen bestond uit lokale concepten, bundelen wij deze naar één groot merk. Wel blijft de regionale koppeling gehandhaafd via 16 edities over heel Nederland. Dit zijn de regionale dagbladen van de Persgroep Nederland: de Stentor, De Gelderlander, Brabants Daglad, Eindhovens Dagblad, de Twentsche Courant Tubantia, BN DeStem, Het Parool, PZC en alle regionale edities en de nationale editie van het AD.
 
branded content
Ook inhoudelijk is het platform onder handen genomen. 'We willen meer de menselijke kant van de ondernemers laten zien', aldus hoofdredacteur Quinty Danko.  Er is gekozen om een sterk merk op de markt te zetten waarmee de ondernemer zich identificeert. Het multimediale karakter van het platform sluit beter aan op de behoeften van de doelgroep. Het magazine bevat vaste rubrieken, zoals De Doorzetter (ondernemers die langer bestaan), Stand van zaken (het laatste ondernemersnieuws), een interview met aansprekende ondernemers en Grenzeloos (Nederlandse successen in het buitenland). Het platform biedt adverteerders, naast reguliere advertentieruimte om direct in contact te komen met de (regionale) zakelijke markt, de mogelijkheid tot een branded content partnership.


Bureaus

Marketing

Economisch