Definitief over en sluiten voor DAG

08-07-2009 (09:17) - Media

Precies een jaar na de verschijning van de laatste papieren DAG, stopt ook de website van het nieuwsmerk de activiteiten op 1 oktober. Sinds de papieren versie van de gratis krant er in oktober 2008 mee ophield, ging DAG verder onder de paraplu van de Volkskrant.

Nu gaat de stekker er definitief uit.
Bij de website werken nog acht mensen. Zij vallen onder het sociaal plan van PcM Uitgevers, meldt de Volkskrant.

DAG begon in mei 2007 als een multimediaal samenwerkingsverband tussen KPN en Volkskrant-uitgever PcM. Onder meer door een distributiedeal met Albert Heijn wist het blad een oplage van ruim 400 duizend exemplaren te bereiken. Begin 2008 voerde het echter al een ingrijpende restyling door, om beter aan te sluiten bij hoger opgeleide doelgroepen.

Hoewel die ingreep goed viel bij adverteerders en lezers, bleek het moeilijk om in de overvolle markt voor gratis dagbladen een rendabele positie op te bouwen. PcM en KPN zagen nog 'onvoldoende perspectief om de krant binnen afzienbare tijd winstgevend te maken' en besloten ermee te stoppen.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch