Glamour lanceert ‘Glamour Beauty TV’

31-10-2016 (13:04) - Media

Glamour heeft vandaag de allereerste interactieve tv-zender op het gebied van beauty gelanceerd. Via de app Glamour Beauty TV en de gelijknamige website kijk je dagelijks naar originele, grappige en interactieve videoseries over alles wat met beauty te maken heeft. 

 
In de app voor iOS en Android en op www.glamourbeauty.tv vind je onder meer informatieve videoseries over beauty in de breedste zin van het woord. De series zijn gemaakt door de experts van Glamour, in samenwerking met dé beauty-autoriteiten van Nederland, waaronder L’Oreal en Douglas.


Tradecast
TradeCast heeft de techniek achter Glamour Beauty TV verzorgd en biedt Glamour daarmee talloze nieuwe, interactieve video formats.


Interactief

Een seizoen op Glamour Beauty TV duurt zes weken en biedt iedere dag een vaste programmering. Net zoals op een ‘gewoon’ televisiekanaal, maar dan met talloze ongekende, interactieve extra’s. Zo kun je met je smartphone live je prangende beauty-vragen insturen. Of met een schermaanraking bijvoorbeeld meer informatie krijgen over het product dat in een video behandeld wordt en deze zelfs direct kopen. 


Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Glamour: 'Het aanbod aan online beautyvideo’s is enorm, maar we ontdekten dat er nog veel behoefte is aan ‘volwassen’ content. Met Glamour Beauty TV zetten we alle beauty-expertise in die Glamour al tientallen jaren en wereldwijd heeft opgedaan. Onze kennis inspireert en helpt de gebruiker om een nog mooiere versie van zichzelf te worden.'


eigen platform

'Een andere reden dat we met een eigen online tv-zender komen, is data-mining. De macht van platforms als Facebook en YouTube is gigantisch. Maar met ons eigen videoplatform Glamour Beauty TV maken we video content die zoveel mogelijk via ons eigen platform wordt bezocht en waardoor ook de kijkdata van onszelf blijft. Ik ben vooral trots op de innovatieve functies van de app. We zijn het eerste merk in Nederland dat gaat experimenteren met shoppable video en user generated videocontent.'

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch