'Het woord ‘zender’ krijgt een nieuwe betekenis'

20-11-2015 (08:19) - Media

Donderdag is S1.tv gelanceerd. De jongste ‘zender’ van Nederland heeft 25 getalenteerde, jonge online videomakers van Nederland geselecteerd. Samen met hen worden webseries ontwikkeld die als eerste op S1.tv te zien zijn. S1.tv komt tot stand door een samenwerking van SBS met Social1nfluencers.


De makers zijn stuk voor creatieven die begrijpen dat programma’s maken anders kan en dit moet online. In de afgelopen jaren hebben zij miljoenen vaste volgers op social media weten te verzamelen. S1.tv biedt deze volgers en alle andere jongeren van Nederland een nieuw platform waar zij de unieke webseries bedacht door hun favoriete makers kunnen bekijken.

vast gezicht
Van een tiendelige webserie over de Vietnam-roadtrip van ‘Fijne vrienden’ (60.000 volgers op YouTube) tot een uniek inhome programma van de bekende beauty en fashion vlogger Jiami Jongejan van ‘Jiami’ (130.000 volgers op YouTube). Niels Oosthoek, online bekend van het YouTube channel 'Gierige Gasten' (150.000 volgers), wordt het vaste gezicht van S1.tv. S1.tv komt tot stand door een samenwerking van SBS met Social1nfluencers. Op die manier ontstaat er een naadloze overgang van non-lineaire naar lineaire televisie op de zenders Veronica en Net5.

verschil maken
'Ik geloof in de kracht van een nieuwe generatie videomakers. Zij ontwikkelen op geheel eigen wijze video content en weten daarmee grote groepen jongeren te boeien en te enthousiasmeren. Deze jongeren hebben minder met het gewone tv-kijken. Met S1.tv bieden we de doelgroep unieke, premium en vooral vette webseries ontwikkeld door hun favoriete makers. We gooien traditionele ideeën overboord en gaan het woord ‘zender’ een nieuwe betekenis geven. Deze droom vergt misschien wat tijd en we beginnen nog bescheiden. Maar door de creativiteit van de nieuwe makers te combineren met onze kennis en middelen gaat S1.tv het verschil maken”; aldus Daan Sip, oprichter van S1.tv.


Bureaus

Marketing

Economisch