HP/De Tijd bedenkt glopinieblad ZUS

24-11-2016 (10:21) - Media

Op 30 november ligt het eerste exemplaar van ZUS, een nieuw ‘glopinieblad’ van HP/De Tijd, in de winkels. Het blad is een glossy, zoals we dat gewend zijn, gecombineerd met opinie. 
Het eerste exemplaar wordt op 30 november uitgereikt aan zussen Anneke en Marina Blok. Het blad verschijnt iedere twee maanden.
 
doelgroep
Net als de meeste glossy’s richt ZUS zich op stoere vrouwen. Vrouwen die volgens zus ‘op zoek zijn naar inhoud met humor: lippenstift op en tanden erin, in krijtstreep op gympen’. ZUS besteedt echter ook veel aandacht aan kunst, cultuur, wetenschap, politiek en doet dit met de nodige zelfspot.
 
meer lezen dan bladeren
Hoofdredacteur Marianne Verhoeven is trots op haar ZUS: ‘ZUS zeikt niet. ZUS is volwassen en nog steeds speels. ZUS zoekt diepgang, en waar het kan met een knipoog. Ik wil graag een blad maken dat alle belangrijke elementen en nog veel meer heeft. Meer een lees- dan een bladerblad.’

wat kunnen lezers verwachten in het blad?
In elke ZUS: BankZitters, M’n ZUS, Pikorde, Werk enZo, ReiZen, Fundaverslaafd, ExpoZIEtie. Elk nummer heeft een eigen thema. In het eerste nummer staan vrouwen in de politiek centraal, in het tweede nummer ligt de focus op de zakelijke vrouw.’
 
extra in ZUS 01
De film Soof 2. Een groot interview met Lies Visschedijk, een driegesprek met Achmed Akkabi, Daan Schuurmans en Fedja van Huêt, en een portret van Anneke en Marina Blok.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch