Inzenden Mercurs geopend

15-08-2016 (12:31) - Media

Vanaf vandaag kun je het beste werk insturen voor de 19e editie van de Mercurs op mercurs.nl. Dit jaar is er een gloednieuwe prijs aan toegevoegd, de Mercur Mediamerk van het Jaar.

In de nieuwe categorie wordt de kracht van een crossmediale aanpak beloond. Om goed aan te sluiten bij de snelle ontwikkelingen, in de branche zijn de criteria voor diverse categorieën verder aangescherpt. Events, apps en (online) retail vallen in de prijzen in de categorie Merkinnovatie van het Jaar. Natuurlijk blijven printmagazines belangrijk, met de felbegeerde Mercur Magazine van het Jaar. Hierbij staan creativiteit en effectiviteit centraal. Voor het tweede jaar wordt samen met het LOF de Mercur BeLOFte van het Jaar uitgereikt aan jonge professionals. Nieuw: je hoeft niet bij een uitgeverij te werken om voorgedragen te worden.

categorieën
Voor magazines, marketingacties, makers… dit jaar zijn er elf Mercurs te winnen. Er is aardig wat veranderd, dus het is zeer de moeite waard de voorwaarden en de criteria goed te lezen op mercurs.nl. De elf categorieën zijn dit jaar: Mediamerk, Magazine, Hoofdredacteur, Merkinnovatie, Lancering, Artdirection, Marketingactie, Reportage, BeLOFte, Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines en tot slot Tijdschriftenretailer. Voor de laatste twee prijzen kan niet worden ingezonden.

DeLaMar Theater
Donderdagavond 15 december worden de prijzen voor de magazine media branche uitgereikt in hetAmsterdamse DeLaMar Theater. De avond staat in het teken van een lofzang op het vak, met het thema ‘Ode aan de Makers’. De makers staan tijdens de uitreiking en het feest in de spotlights, en met ‘makers’ bedoelen we iedereen die met passie en professionaliteit betrokken is bij de productie van een magazine(merk).

Deadline voor inzenden: 23 september
bekendmaking nominaties: 28 okrober
Uitreiking: 15 december

 


Bureaus

Marketing

Economisch