LINDA. wint nieuwe prijs Mercur Mediamerk van het Jaar

15-12-2016 (23:00) - Media

In het DeLaMar Theater in Amsterdam zijn 15 december elf Mercurs uitgereikt. Dé vakprijzen in de magazine media branche. Nieuw dit jaar is de Mercur Mediamerk van het Jaar: de hoofdprijs voor een titel die op meerdere platformen opereert vanuit een 360 graden-visie. LINDA. ging als eerste met deze bekroning aan de haal, terwijl Vogue Magazine van het Jaar werd.


Anne Marije de Vries Lentsch (Cosmopolitan) is Hoofdredacteur van het Jaar en Blendle ging naar huis met de Mercur d’Or/LOF Prijs voor Magazines.  


veel vernieuwing
De jury onder leiding van Franska Stuy maakte de keuze uit 109 inzendingen. 'Een flink deel van de cases die we beoordeelden waren van hoge kwaliteit: er wordt echt hard gewerkt in het magazinemedia vak, er is veel vernieuwing en creativiteit. Voor sommige categorieën was het dan ook bijna onmogelijk om een winnaar aan te wijzen. Had de jury van vorig jaar nog een kritische kanttekening geplaatst dat er te weinig digitale innovatie was, online is inmiddels business as usual. De mediamerken spelen zo goed als kan in op het gedrag van de lezer, die het ene moment video, nieuws of social op de mobiel snackt en het andere moment echt gaat zitten om te genieten van een mooi blad. Natuurlijk is er verschil in ontwikkeling tussen titels en uitgeverijen, maar het vak bruist van de energie en vernieuwingsdrift. De winnaars van Mercurs 2016 zijn daarvan het beste bewijs.'


Volledige uitslag Mercurs 2016

Mercur Mediamerk van het Jaar: LINDA.(Mood for Magazines)

Mercur Magazine van het Jaar: Vogue (G+J Media)

Aldipress Mercur Lancering van het Jaar: Saar magazine (Snippet Media)

Corelio Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar: Anne Marije de Vries Lentsch (Cosmopolitan - Hearst Netherlands)

Mercur Merkinnovatie van het Jaar: LINDA.tv (LINDA. - Mood for Magazines)

Mercur Artdirection van het Jaar: Volkskrant Magazine (De Persgroep Nederland)

Mercur Reportage van het Jaar: One World: Seks, spionnen & soldaten  (Stichting NCDO)

Mercur Marketingactie van het Jaar: Kek Mama: Actie #ZonZeeStress (Sanoma Media Netherlands)

Mercur BeLOFte van het Jaar: Pieter Zwart - Voetbal International - WPG Media

Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines: Blendle

Betapress Mercur Tijdschriftenretailer van het Jaar: Bruna Gorinchem.


Jury Mercurs 2016 

Voorzitter van de jury is  Franska Stuy  (hoofdredacteur franska.nl/media- & brand-building advisor). De jury bestaat verder uit: Perre van den Brink (head of content/creative director VICE & managing director Tratlehner); Swan Lian Kwee  (art director Swan Design); Thijs Muller  (CEO Havas Media); Dolf Rogmans (uitgever/hoofdredacteur Villamedia); Carolien Vader (eigenaar Bladendokter.nl) en Frank Volmer (directeur Ster). Harriët Schrier (directeur Magazine Media Associatie) is jury-secretaris. 


Meer over de Mercur winnaars en genomineerden. èn over de keuzes van Fonk vind je in Fonk Magazine 196 die vanaf 16 ecember 8.00 uur live staat.



Heb je nog geen abonnement op Fonk Magazine, sla dan hier je slag, want voor een tientje lees je nu een half jaar lang de digitale editie van fonk magazine!


 

Bureaus

Marketing

Economisch