Redactie Elsevier werkt aan juridisch 'tegenoffensief'
08-01-2016 (09:10) - Media
De redactie van Elsevier wordt vanmorgen geïnformeerd over een nieuwe strategische partner voor de titel. Dat bevestigde hoofdredacteur Arendo Joustra aan Villamedia. Tegelijkertijd werkt de redactie aan een juridisch tegenoffensief vanwege de gedwongen naamswijziging.
geen totale verkoop
In april vorig jaar zette uitgever RELX Elsevier te koop, omdat het de strategie zodanig heeft veranderd dat het weekblad niet meer in het portfolio past. RELX richt zich steeds meer op dataverwerking. Volgens Joustra waren er drie opties: totale verkoop, stand alone verder binnen RELX of het aantrekken van een strategische partner. Dat laatste is het geworden. Waarmee een totale verkoop van de baan is.
tegenoffensief
De komst van een strategische partner staat overigens los van de discussie over de naam van het blad. RELX wil dat Elsevier de naam verandert omdat het alleen zijn wetenschappelijke uitgaven onder de naam ‘Elsevier’ wil laten verschijnen. De redactie werkt aan een juridisch tegenoffensief.