SpotX introduceert wereldwijd ‘Curated Marketplaces’

22-12-2015 (12:29) - Media

Video inventory management platform SpotX introduceert als eerste ‘Curated Marketplaces’, een variant op private marketplace die specifiek gebouwd is om tegemoet te komen aan de wensen van de adverteerder.

zichtbaarheid
In een ‘Curated Marketplace’ wordt videovoorraad van meerdere uitgevers gegroepeerd op basis van een gemeenschappelijke doelgroep, demografische profielen of performance resultaten, zoals zichtbaarheid of uitkijkduur. De ‘Curated Marketplace’ wordt aan de koper gepresenteerd door middel van een enkele Deal ID en biedt daarmee meer efficiëntie voor zowel uitgevers als adverteerders.
 
opschalen
Volgens Elwin Gastelaars, MD SpotX Benelux, combineert dit nieuwe product de transparantie en veiligheid van een private marketplace met de schaalvoordelen van de open markt. “Sinds de lancering van ‘Curated  Marketplaces’, zes weken geleden, zijn we gegroeid van nul naar 15% van de totale bestedingen bij SpotX.
 'Als wij met bureaus spreken die gebruik maken van private marketplace, horen we vaak hoeveel moeite het kost om Deal ID-based media inkoop op te schalen. Door het bundelen van inventory op basis van KPI’s van de koper wordt dit vereenvoudigd', vervolgt Gastelaars.
 
transparantie
Cadreon heeft als eerste inkopende partij ‘Curated Marketplaces’ toegepast voor haar adverteerders. Gerard Moussault, MD van Cadreon, gelooft dat ‘Curated Marketplaces’ een waardevolle toevoeging is voor media-inkopers. ‘Curated Marketplaces bieden een goede manier voor kopers om toegang te krijgen tot meerdere uitgevers en maakt het makkelijker om op te schalen dan met traditionele Deal IDs, terwijl het de transparantie op domein-niveau behoudt.'


Bureaus

Marketing

Economisch