Steeds meer vloggers stappen in print

14-12-2015 (14:14) - Media

De meest populaire videobloggers hebben honderdduizenden volgers. Als zij een boek uitbrengen zit er een enthousiast publiek klaar. Steeds meer bloggers en vloggers zien wel wat in een boek en uitgevers zien steeds meer in bloggers en vloggers. Kunnen schrijven is geen must, originaliteit en een partij jonge lezers wel.


Vloggen blijft onder jongeren mateloos populair. De meest geliefde vloggers hebben honderdduizenden fans. Bijvoorbeeld Enzo Knol uit Assen en Bardo Ellens uit Deventer. Zij hebben met dank aan YouTube zo’n enorme aanhang. Enzo Knol heeft ongeveer 800.000 volgers, Bardo Ellens 300.000.


Beiden hebben inmiddels een boek op hun naam. Uitgeverij Bertram en De Leeuw gaf in 2014 al het boek 1001 smoesjes van Bardo Ellens uit. Daarin somt hij grappige, flauwe en moeilijke smoezen op. FC Klap zag dit najaar wel wat in Enzo Knol. In oktober werd zijn eerste boek Knolpower – Het wonderlijke leven van Enzo Knol-  uitgegeven, een tweede is in de maak.


 


inct.nl

Bureaus

Marketing

Economisch