TMG zet nieuwe stap in focus op hoofdmerken
25-01-2016 (11:12) - Media
VROUW lanceert haar compleet nieuwe site VROUW.nl met meer dan 25 nieuwe (video)formats, waaronder ‘Opvoeddilemma’, ‘Marjolein Kookt Over’ en ‘GeZondigen’. VROUW.nl vergroot ook het aantal advertentiemogelijkheden. Vandaag gaat de campagne #ikbenvrouw van start.
mastertorial
VROUW biedt adverteerders voortaan ook de mastertorial: een advertorialpositie op de homepage over de gehele breedte van de site. In januari start een interactieve campagne richting consument, mediabureaus en adverteerders om VROUW.nl te herpositioneren. De lancering van de nieuwe site VROUW.nl past binnen de strategie van Telegraaf Media Groep (TMG) om de hoofdmerken meer ruimte te geven en aanvullende proposities te ontwikkelen.
herkenning
VROUW vindt vrouwen op hun mooist wanneer zij zichzelf zijn, in zowel mooie als minder mooie momenten. Herkenning en dit durven delen met elkaar is waar VROUW voor staat. Het nieuwe digitale platform VROUW.nl heeft de ambitie om hét platform voor de moderne Nederlandse vrouw van 30-55 jaar te zijn: met echte vrouwen, echte verhalen, altijd met een haakje naar de actualiteit en eigen VROUW-gezichten en -deskundigen aan het woord. Videoprogramma’s over koken, opvoeden en lifestyle worden aangevuld met inspirerende interviews, herkenbare verhalen over gezondheid, relatie en psyche en opinieblogs die het fundament leggen voor het gesprek van de dag. VROUW zoekt de interactie op met haar publiek en wil dé thermometer van vrouwelijk Nederland worden.
bèta versie goed ontvangen
De bèta versie van het nieuwe platform haalde meer dan 500.000 unieke bezoekers in de eerste maand. De feedback via een testpanel van 900 vrouwen was zeer positief. 85% Zegt de site 'heel mooi' of zelfs ‘fantastisch’ te vinden. De leesbaarheid en inhoud van de artikelen wordt door 43% beoordeeld met 5 sterren en 40% met 4 sterren. VROUW.nl is een responsive site en 57% van de bezoekers bekijkt de site via mobiel, 23% via desktop en 20% via tablet.
campagne
Vrijdag 22 januari start een campagne waarmee VROUW zowel bestaand als nieuw publiek wil aanspreken. Met de claim #ikbenvrouw brengt VROUW allerlei quotes die typisch zijn voor vrouwen. Positief, herkenbaar en met een vleugje zelfspot. Via online, social media, radio, tv, print en outdoor wil VROUW zoveel mogelijk vrouwen in Nederland prikkelen de nieuwe site te ontdekken. Binnen de campagne wordt de doelgroep ook betrokken. Hun eigen quotes komen na plaatsing op social media ook op VROUW.nl. In januari start bovendien een interactieve campagne richting mediabureaus en adverteerders.