Vijftal vormt directie MTV Networks

11-12-2008 (10:35) - Media

Vanaf 1 januari gaat de nieuwe vijfkoppige directie van MTV Networks officieel van start. Dit nieuwe team van bestuurders bestaat uit SVP General Manager Niels Baas; Kaja Wolffers in de functie van VP MTV Networks Productions; Menno Wagenaar in de hoedanigheid van VP Commercial Director en Rogier van de Paverd als VP Strategy & Services. Wie de functie van Finance Director zal vervullen wordt spoedig bekend gemaakt.

Niels Baas (1973) studeerde bedrijfkunde aan de Rijksuniversiteit van Groningen. Zijn carrière begon hij bij VNU om vervolgens naar Sanoma uitgevers te gaan. Hij werkte daar in de functie van Marketing Manager advertentiemarkt vrouwenbladen. In 2003 maakte hij de oversteek naar MTV Networks, waar hij begon als Account Director Entertainment voor MTV en TMF en daarna als Channel Director voor TMF. Afgelopen anderhalf jaar heeft Baas als VP MTV Networks Productions de verdere professionalisering van het productiehuis mede vormgegeven en was hij in deze functie verantwoordelijk voor alle contentcreatie en productieactiviteiten binnen MTV Networks (MTV, TMF, Nickelodeon, Comedy Central). Vanaf 2009 zal Baas officieel in dienst treden als SVP General Manager.

Kaja Wolffers (1973) volgt Niels Baas op in de rol van VP MTV Networks Productions. Wolffers studeerde scheikunde aan de Universiteit van Amsterdam, maar werd vroegtijdig gegrepen door het televisievak. Bij Endemol ontwikkelde hij zijn creatieve talent dat hij in zijn huidige functie ten volste kan benutten. De functie VP MTV Networks Productions omvat de afdelingen AV, Digital Media, Promo & Design, Advertising en Projectmanagement.

Menno Wagenaar (1967) deed HEAO bedrijfseconomie in Amsterdam. Wagenaar werkte na zijn studie bij meerdere grote merken, waaronder Coca-Cola en Marlboro, waarvoor hij onder andere Brand Manager was. Hij ging in 2006 bij de voormalige muziekzender The Box aan de slag als Marketing Manager. In zijn werkzaamheden als VP Commercial Director wordt Wagenaar verantwoordelijk voor de omzet uit Spot, Branded Content & Distribution & Affiliates.

Rogier van de Paverd (1972) begon zijn loopbaan in de groothandel van zijn vader. Na zijn studie bedrijfskunde aan de Rotterdamse Erasmus Universiteit werkte hij bij Mediakabel aan de introductie van digitale TV in Nederland. Als vervolg op zijn functie van beleidsmedewerker Nieuwe Media bij De Publieke Omroep koos hij in 2003 voor MTV Networks. Als VP Strategy & Services wordt hij verantwoordelijk voor het bepalen van strategische prioriteiten, het commercieel beleid, research en client services.


Bureaus

Marketing

Economisch