Virtuele wereld helpt bij testen van buitenreclame
14-01-2016 (21:57) - Media
JCDecaux Nederland biedt bureaus en adverteerders een nieuw hulpmiddel bij het creëren van effectieve buitenreclame. De nieuwe tool, Creaction, maakt het mogelijk om in een virtuele wereld rond te lopen en diverse ontwerpen gemakkelijk met elkaar te vergelijken.
Adverteerders en dus ook bueraus kunnen voortaan direct zien hoe verschillende ontwerpen er op straat uitzien en dardoor makkelijker beoordelen op effectiviteit.
Creaction is een programma, dat op internationaal niveau is ontwikkeld door JCDecaux en waarvan vele grote adverteerders in diverse landen al intensief gebruikmaken.
Creaction is een programma, dat op internationaal niveau is ontwikkeld door JCDecaux en waarvan vele grote adverteerders in diverse landen al intensief gebruikmaken.
conceptaffiche
Het programma werkt als volgt. Allereerst plaatst JCDecaux Innovate een conceptaffiche in diverse buitenreclame-objecten.
De adverteerder kan vervolgens als het ware een reis maken door een virtuele stad en zien of de reclame opvalt, leesbaar is en goed aan het merk te koppelen is.
Het programma werkt als volgt. Allereerst plaatst JCDecaux Innovate een conceptaffiche in diverse buitenreclame-objecten.
De adverteerder kan vervolgens als het ware een reis maken door een virtuele stad en zien of de reclame opvalt, leesbaar is en goed aan het merk te koppelen is.
meerdere varianten
Tijdens een gezamenlijke live sessie is het mogelijk een uiting te optimaliseren en real time aan te passen om zo meerdere varianten met elkaar te vergelijken.
Ook is het mogelijk een opname te maken van deze virtuele stadstour en deze per mail toe te sturen.
Ook is het mogelijk een opname te maken van deze virtuele stadstour en deze per mail toe te sturen.