YouTube krijgt veel meer concurrentie
20-01-2016 (11:48) - Media
Onderzoeksbureau Warc komt met het rapport ‘Video Revolution’, waarin drie voorspellingen gedaan worden over videocontent. ‘YouTube is niet meer alleenheerser.’
1. Het video-ecosysteem is aan het diversifiëren
Facebook, Vine, Instagram, Periscope and Snapchat; er zijn veel kansen en YouTube is niet meer alleenheerser. Maar de vraag is waar je moet zijn met welke videoboodschap.
Eén gelijke boodschap voor alle videokanalen, lijkt passé.
2. Van held tot schoonmaakhulpje
Veel marketeers benaderen video nog steeds als een tool die ingezet van campagne tot campagne: de typische push-benadering. Maar consumenten bekijken video vaak als oplossing voor hun probleem. ‘Hoe verwijder ik schimmel?’ bijvoorbeeld. Dit is pull-marketing.
En dus doen marketeers er goed aan de ‘hero, hub, hygiene’ contentsrategie van YouTube te volgen. Ook in video moet de balans tussen push en pull goed zijn.
3. Bereid je voor op programmeerbare video
Programmatic video wint aan terrein. Het lijkt wel alsof we terug gaan in de tijd. Van alles altijd kunnen bekijken, gaat het er in de nabije toekomst juist om de juiste videoboodschap bij de juiste persoon te krijgen op het juiste moment.
Meer hierover vind je in het rapport Video Revolution
Meer hierover vind je in het rapport Video Revolution