FONK magazine
Editie #426 Retail 2025
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

"Wat gebeurt er als twee mythische figuren elkaar ontmoeten?"
Sinterklaas en Kerstman zij aan zij in nieuwe campagne Bol en Dept
03-11-2025 (16:26) - Sinterklaas en de Kerstman domineren allebei de decembermaand, maar worden zelden samen gezien. Behalve in de nieuwe sinterklaascampagne van Bol en Dept 'Voor een cadeau dat ertoe doet'. Met deze campagne benadrukt Bol dat de feestdagen gaan om verbinding en om betekenisvol geven.
Lees verder »
				
				
			Lees verder »
Bureaus
Campagnes
- Wibra komt met betaalbare bh-lijn: de wiBRA
 - Belastingdienst reikt helpende hand in nieuwe campagne Roorda
 - IFFR en 75B zetten tijger in het midden van campagne 55e editie
 - Chassé Theater wil toegankelijkheid verbeteren met crowdfundingscampagne
 - Wie wint 'het grote Friet vs. Patat debat 2025' van Heinz?
 
ADCN
Appen met
- Appen met programmacurator Brenda Narvaez over ADE Lab
 - Appen met Denise Willigers over de achtste editie van ADNIGHT
 - Appen met Christa de Wal (Holland & Barrett) over de HormoonWijzer
 - Appen met Bas Turk (TommyTomato) over de eerste editie van 'De Betere Kantine'
 - Appen met Emma Branderhorst, regisseur van 'Iedereen Behalve'
 
Creatie
- Stedelijk Museum Schiedam zoekt Lou Loeber!
 - Bodem, De Joodse Raad en Een van Ons genomineerd voor Kees Holierhoek Scenarioprijs
 - Worthy de Jong vertaalt zijn doorzettingsvermogen naar Dopper-fles
 - Capitola bouwt mega maquette van Amsterdam in WTC
 - HEMA en Brabantia slaan handen ineen voor huishoudcollectie
 
Marketing
Bucket list

Mis deze vijf activiteiten tijdens Museumnacht 2025 niet!

DGTL Festival keert op 3, 4 en 5 april terug naar NDSM-werf

Unox Nieuwjaarsduik start zoektocht naar nieuwe locaties

Femke Halsema opent Amsterdam in Motion met feestelijk ontbijt

Jane Goodall te horen bij Cinetree’s Tomorrow Filmfestival
Sustainable
- Nieuwe vintagezaak BOAS loopt voorop in duurzaamheid en innovatie
 - MediaMarkt verduurzaamt met eigen Refurbished-label
 - Plantaardige Nutella met groene deksel in Nederland verkrijgbaar
 - Twintig jaar Tony’s Chocolonely: het chocoladeschap is nooit meer hetzelfde
 - Smyle introduceert na tabs nu ook duurzame tubes
 
Media
Audio

PAN Amsterdam maakt als eerste kunstbeurs eigen podcast

SAN en Dick van der Lecq maken podcastserie in teken van Accenten

De Shitshow en Geuze en Gorgels genomineerd bij Dutch Podcast Awards

Louis van Gaal onthult driekoppige dj-selectie voor 3FM Serious Request

Voortbestaan NPO Blend verzekerd door Minister van OCW
Tech
- PostNL experimenteert met robots voor pakketbezorging
 - Wereldwijde storing Amazon legt tientallen websites en apps plat
 - Volgens Consumentenbond zijn veel AI-antwoorden van Google onjuist
 - Natascha Chamuleau vertrekt na twee jaar bij Snapchat Benelux
 - Nederlandse overheid steekt miljoenen extra in Techleap
 
Amsterdam Dance Event
Economisch
- ING overweegt bijna duizend banen te schrappen in Nederland
 - Einde verhaal voor Nederlandse vestigingen Vapiano
 - Amazon mikt met miljardeninvestering op marktaandeel bol
 - World of WOW wil met €1,5 miljoen influencer-marketing minder vluchtig maken
 - Beursgang The Magnum Ice Cream Company vertraagd vanwege shutdown
 
Inclusiviteit
Mensen

Dyon Kaleuwee kiest na twee jaar GUT voor Under Armour

Thijs de Boer verruilt TBWA na acht maanden voor Persuade

Creatief Koen van Rijn naar 'met melk'















