FONK magazine
Editie #420 Heart on our sleeve
Ben je abonnee? Klik HIER om de nieuwste editie van FONK magazine te lezen.

Klanten zien in de app welke producten zijn afgeprijsd
Albert Heijn redt miljoenen kilo's voedsel met nieuwe technologie
08-09-2025 (09:45) - Deze week is het Verspillingsvrije week en Albert Heijn haakt daarop in met Laatste Kans Koopjes. Dankzij dit nieuwe initiatief kunnen klanten voor hun winkelbezoek checken welke producten zijn afgeprijsd omdat ze bijna over datum zijn. Gecomineerd met hun bestaande inzet voor een duurzamere voedselketen, hoopt de supermarktketen meer dan vijf miljoen kilo voedsel te besparen.
Lees verder »
Lees verder »
Bureaus
Campagnes
- Holland & Barrett helpt vrouwen+ hun cyclus begrijpen met HormoonWijzer
- Kruidvat en Suite Rouge maken beauty toegankelijk voor iedereen
- Closed on Monday positioneert De Koffiejongens als nieuwsgierig buitenbeentje
- 113 en VUUR doorbreken taboe op zelfmoord met 'Op zoek naar woorden'
- Fanta pimpt blikjes met horrorfiguren van toen en nu
Appen met
Creatie
Marketing
- Dit zijn de categoriewinnaars van de ABN AMRO Beste Winkelketen en Webshop Awards
- Enterprise nieuwe hoofdsponsor De Nationale Autoshow op BNR
- Zeeman's betaalbare diamant razendsnel uitverkocht
- Aquablu en Charlie's werken samen voor verfrissing zonder verpakking op werkvloer
- Reclamefolders bereiken nog altijd 90% van de Nederlandse volwassenen
Bucket list

Palestijns-Nederlandse coproductie Deadlift vanaf september in theaters

Happinez Fesitval keert na 6 jaar terug in Utrecht

Breaking & Entering Media te gast bij ADNIGHT Talent Program

De Doelen onthult veelzijdig programma cultuurseizoen 25/26

Tilburg viert Refashion Maand met vintage, upcycling en duurzame mode
Sustainable
- Inschrijving Koning Willem I Prijs 2026 geopend
- Digitaal welzijn van de jongeren krijgt prioriteit bij Fairphone
- Vodafone lanceert eerste zakelijke abonnement met gratis afvalcompensatie
- Runnersworld richt winkel in met gerecyclede hardloopschoenen
- Apple moet Duitse advertenties verwijderen na greenwashing-rechtszaak
Media
- CEO Marscha Krouwel verlaat na 25 jaar Hearst Nederland
- Deadline Mercur beLOFte van het Jaar nadert. Aanmelden? Doe het nu!
- Nederlandse media sluiten zich aan bij protestactie Reporters Without Borders
- Nog maar vier dagen tot inzenddeadline Mercurs 2025
- Pieter Omtzigt hoofdrolspeler van TV Moment van het jaar
Audio

Inzenden voor Audify Awards 2025 nu geopend

Nederlandse radiozender Tomorrowland ondergebracht bij 538

Audioreclame goed voor 118 miljoen euro in eerste helft 2025

NPO Radio 2 vervult wensen tijdens Wensweek voor KWF

Mysteryland sluit hoofdstuk af met spectaculaire eindshow met 800 drones
Tech
- Google mag Chrome houden maar moet macht inperken
- Nederlandse consumenten willen meer transparantie over dataopslag
- Spotify introduceert in-app chatfunctie
- Jongeren meest enthousiast over AI, maar ook bezorgder en minder ethisch bewust
- Agentic AI rukt op maar gebrek aan toezicht bedreigt consumentenvertrouwen
Amsterdam Dance Event
Lifestyle
- Onderzoek: Nederlanders voelen zich massaal jonger
- Picnic lanceert website met tips en tricks voor gezonde en duurzame voeding
- Misleidende TikTok-trends beïnvloeden Gen Z’s financiële kennis en gedrag
- 7 op de 10 Nederlanders mist kennis over veilig gebruik QR-codes
- Nederlanders hoeven niet ver te reizen voor cultuur, film of friet
Economisch
- Na Disney en Universal klaagt Warner Bros. Midjourney aan voor schending copyrights
- Rechter oordeelt: PostNL krijgt geen miljoenenvoorschot van overheid
- UGC-platform Flowbox neemt Deens Dreaminfluence over
- TV-reclamemarkt krimpt in eerste helft 2025 tot €390 miljoen
- Neobank BUUT, de nieuwe bank van de makers van Tikkie, nu live
Inclusiviteit
- 75 Jaar World Animal Protection: 'geen reden voor een feestje'
- Bolt Assist helpt mensen met beperkte mobiliteit op weg
- WorldPride Amsterdam 2026 presenteert The New Dutch Masters van Geminaes
- Oplichtings ABC van ABN AMRO maakt fraude herkenbaarder
- ARTIS en NATWERK vieren seksuele diversiteit met bijzondere Pridevlag
Mensen

Joost Elshof benoemd tot Chief Restaurant Officer bij McDonald's Nederland

Hanneke van der Paardt wint BNG Theaterprijs 2025

Jantien Kroese-van den Berg nieuwe CEO Dr. Hauschka Benelux
