Appen met Christine van Greetz over het 20-jarig bestaan van de kaartenmaker
Greetz blaast twintig kaarsjes uit. Om dit jubileum te vieren lanceerde de kaartenmaker een speciale campagne, helemaal gemaakt van paper-art. We appen met Christine Ronteltap - van den Bent, Country Manager, over de unieke samenwerking met een paper-artist, innovatieve kaarten en meer.
Hi Christine, Sem hier van Fonk!
Goedemorgen!!
Nog gefeliciteerd met het 20-jarig bestaan van Greetz! Hoe hebben jij en je team dit jubileum gevierd?
Dank je wel! 20 jaar is natuurlijk een bijzondere mijlpaal die we als hét aandachtsplatform van Nederland niet ongemerkt voorbij konden laten gaan. Dit vieren we dan ook volop, met onze klanten, maar natuurlijk hebben we intern ook een goed feestje gevierd ;)
Zo hebben we een mooie campagne gelanceerd met onder andere een bijzondere kaartencollectie van paper-art. Voor deze campagne is de hulp ingeroepen van paper-artist Noa Verhofstad. De paper-art benadrukt de creativiteit en veelzijdigheid van onze producten. Kijk maar:
Cool! Waarom hebben jullie gekozen voor een samenwerking met Noa Verhofstad?
Samen met ons nieuwe creatieve bureau Fitzroy hebben we nagedacht over hoe we deze mijlpaal met een unieke campagne, waarin in de bijzondere mogelijkheden van ons platform voor kaarten en cadeaus centraal staan, kunnen vieren. Paper-art, wat perfect linkt met de kern van ons product, is daarvoor natuurlijk een prachtige vorm. Noa staat bekend om haar bijzondere paper-art werk en dus een perfecte combi!
In de speciale jubileumvideo die we samen met Noa en Fitzroy hebben ontwikkeld, wordt door het gebruik van paper-art alles tot leven gebracht. Van video, een lief audioberichtje of stickers; in een Greetz kaart kun je echt alles kwijt.
En het resultaat mag er zijn! Wat waren de eerste reacties op deze video?
Dank je wel! Reacties waren super positief. Wat vond jij ervan?
Super creatief! Ik kan me voorstellen dat Noa er veel tijd in heeft gestoken.
Klopt, was een uitgebreid creatief proces!
Wat was de grootste uitdaging tijdens dit proces?
Poeh... leuke vraag! Het was een mooie uitdaging om van paper-art, iets wat natuurlijk heel creatief en kunstzinnig is, door te vertalen naar een 360 marketing campagne. En daarnaast was dit met Fitzroy ons eerste gezamenlijke project en natuurlijk kost het tijd om elkaar en Greetz als merk te leren kennen.
Waarom hebben jullie in eerste instantie gekozen voor een samenwerking met Fitzroy?
Voorafgaand aan deze keuze hebben we een uitvoerige bureau-oriëntatie gedaan. Daarbij zijn we op zoek gegaan naar een bureau dat goed aansluit bij Greetz van vandaag de dag. Met Fitzroy hadden we meteen een goede klik!
Liefde op het eerste gezicht dus! Wat is het volgende project op de gezamenlijke agenda?
Mag ik natuurlijk nog niks over loslaten, maar we bruisen van de ideeën samen! Dus je gaat zeker volop nog van ons zien en horen.
Was te proberen ;)
haha... maar wat we wel kunnen verklappen is dat het ongetwijfeld iets te maken heeft met het inspireren van mensen om elk moment speciaal te maken met iets persoonlijks en unieks.
Onze Greetz-kaarten bieden namelijk zoveel meer dan alleen een geschreven boodschap.
Wat is het grootste verschil tussen het versturen van kaarten 20 jaar geleden en nu?
Het is bijna niet meer te vergelijken. Wat begon in 2004 met een vernieuwende ingeblikte postkaart, is uitgegroeid tot hét platform voor het geven van persoonlijke aandacht.
Inmiddels hebben we zoveel meer mogelijkheden dan toen om je kaart persoonlijk te maken. Zo hebben we bijvoorbeeld een AI-Teksthulp feature ontwikkeld om mensen te helpen bij het vinden van de juiste woorden voor in een kaart.
Super handig! Hoe werkt deze AI-tool precies?
Bij het maken van je kaart kun je kiezen voor Teksthulp. Je geeft dan aan waar je bericht over moet gaan, zoals de aanleiding van je kaart, de naam en bijvoorbeeld een hobby van de ontvanger. Vervolgens schrijft Teksthulp, AI-ondersteund, voor jou een perfect passende boodschap!
Hier vind je, naast alle andere mogelijkheden om je kaart uniek en persoonlijk te maken, een uitleg over hoe Teksthulp werkt.
Dan heb ik nog een vraag: wat wordt de volgende baanbrekende technologie bij het creëren van kaarten?
Er zitten hele coole innovatieve dingen in de pijplijn! Welke technologie zou jij graag willen zien bij Greetz?
Misschien een persoonlijke Greetz-drone die de kaarten aflevert!
Love it! We nemen het mee in onze volgende brainstorm
Over welke technologie ben jij het meest enthousiast?
Dat is absoluut de mogelijkheid om een persoonlijke video aan je kaart toe te voegen! Middels een QR-code in de kaart kan de ontvanger jouw unieke video bekijken, hoe leuk is dat!!
Inderdaad, misschien moet ik binnenkort zelf ook maar eens een Greetz-kaartje versturen. Bedankt voor je tijd en antwoorden, Christine!
Jij bedankt voor dit leuke interview! Greetz vanuit Londen waar we momenteel zijn bij Moonpig (ons moederbedrijf) voor mooie plannen voor komend jaar!
Wat een leuk tripje, veel succes daar!