Appen met Guy Lokhoff over Home en The male gaze in advertising
Na tien succesvolle jaren onder de naam Hammerfest, heeft het missiegedreven social-first bureau besloten een nieuwe koers in te slaan. Ze verwelkomen een frisse start onder de naam Home. We appen met eigenaar en creative director Guy Lokhoff over deze verandering.
Status: 100! (emoji)
Elizabeth hier van Fonk magazine! Hoe gaat het met je? Gefeliciteerd met jullie 10-jarig jubileum!
Hi Elizabeth, gaat goed! Met jou? Thanks! De tijd is voorbij gevlogen.
Met mij gaat het ook goed! Ik zag dat jullie na 10 jaar jullie naam hebben veranderd. Waarom hebben jullie voor 'Home' gekozen?
We kwamen erachter dat de naam ‘Hammerfest’ gebruikt wordt door een groep waarvan het gedachtegoed haaks staat op die van ons.
Vanuit de missie van ons bureau geloven we dat individuen en organisaties altijd open moeten staan voor verandering en ontwikkeling. Naar aanleiding van onze ontdekkingen, vonden we dat het voor ons nu tijd was voor een verandering. Hoe ingrijpend deze ook was.
Onze nieuwe merknaam Home staat symbool voor een plek waarvan we altijd ons best zullen doen om ervoor te zorgen dat iedereen zich thuis voelt. Aan die wereld kunnen wij reclame makers namelijk bijdragen.
Jullie missie en de betekenis achter 'Home' klinken goed! Maar is het niet uitdagender om vindbaar te zijn op Google met deze naam?
Zeker een uitdaging, maar we geloven erin dat door middel van een sterke (online) aanwezigheid mensen ons zeker zullen blijven vinden. Het werk dat we maken voor o.a. Zalando, IKEA en Rookvrije Generatie is ons grootste visitekaartje.
We hebben enorm veel goede reacties gehad op de nieuwe naam. Van mensen uit vak en van onze klanten.
Fijn om te horen dat jullie al positieve reacties hebben ontvangen op jullie nieuwe naam. Kun je wat meer delen over hoe jullie van plan zijn om die sterke online aanwezigheid te behouden en uit te breiden?
Voor ons ligt impactvolle, social first communicatie maken voor onze opdrachtgevers aan de basis. Daarnaast zullen we altijd proberen om vanuit onze missie waarde toe te voegen voor de industrie. Zo organiseren we volgende week onze Home Socializer. Een event dat we twee keer per jaar organiseren waarbij we samen met de aanwezigen een deepdive doen op een specifiek onderwerp. Dit keer is het thema: The male gaze in advertising.
Het Home Socializer-evenement klinkt interessant! Kun je ons een voorproefje geven van wat we kunnen verwachten tijdens deze deepdive?
Tuurlijk! We krijgen een stuk theorie, waarbij we meer leren over het thema. We gaan met elkaar in gesprek over creatief werk. En de avond wordt afgesloten door een panel gesprek, waar we Niem Tewarie (FFONA), Reinier Steures (Natwerk), Anne Stokvis (N=5) en Michel MacDonald (TBWA) voor hebben uitgenodigd. Kortom een interactieve avond wat volledig in het teken staat van het leren van elkaars perspectief. Er zijn nog een aantal (gratis) kaartjes beschikbaar, dus je bent natuurlijk ook van harte welkom!
Wat cool, welke datum is het en via welke link kunnen mensen kaartjes halen?
Woensdag 24 januari bij The Social Hub in Amsterdam!
https://bit.ly/3O92vz4
Fonk redactie is enthousiast! Bedankt voor je tijd en veel succes aankomende periode. Ik kijk er naar uit om jullie werk in de toekomst te zien
Leuk om te horen! Graag gedaan en tot snel.