Appen met Tess Scholten over het succes van For You Agency
Begin oktober 2024 won For You Agency de pitch voor de lancering van Magnum Bonbons. En dat is niet het enige merk waarmee het full-service social media bureau werkt. For You Agency wordt bij grote namen als New York Pizza, Knor en Unox ingezet voor volledig merk kanaalbeheer, content én influencer campagnes. Vandaag appen we met founder Tess Scholten over het succes van het bedrijf en haar ambities. Als er een boodschap is die we van Tess kunnen aannemen: dream big!
Status: -
Hey Tess, Marina van Fonk hier. Leuk dat ik even met je kan appen!
Hey Marina!! Wat leuk! :)
Nog gefeliciteerd met jullie winst voor de pitch van Magnum! Waarom hebben ze voor jullie gekozen denk je?
Dankjewel! Echt een enorme eer deze campagne voor ze te vervullen. Ook al eet ik nu de hele dag niks anders dan die bonbons hier op kantoor, haha :(
Haha ja snap ik. Ik zie ze overal op TikTok al voorbij komen, ik moet ze echt proeven!
DOEN!
Onze expertise in culture en social, met name platforms als TikTok heeft er denk ik voor gezorgd dat wij dit voor Magnum mogen uitrollen. We zitten middenin de cultuur en weten de doelgroep via deze weg als geen ander te bereiken!
Zo vet! Wat was jouw rol voor de pitch? En kun je iets meer vertellen waar jij je dagelijks mee bezig houdt?
Mijn rol was het vertalen van de boodschap van de klant naar een culture-first lanceringsstrategie, wat zou aansluiten bij de voorkeuren van de doelgroep en de content wat nu goed werkt op social. Door in te spelen op onderwerpen waar de gebruikers nu graag naar kijken, zorg je ervoor dat jouw boodschap de grootste kans heeft goed aan te komen bij de doelgroep. Met een inspiratie-platform als TikTok moet je het gevoel creëren dat de doelgroep het merk ontdekt, in plaats van andersom.
Dagelijks hou ik me bezig met duizend-en-een dingen, je kent het wel: druk druk druk. Nee geintje, ik hou me voornamelijk bezig met de innovatie van ons product en hoe we ervoor zorgen dat ons werk voor klanten het beste van het beste is en blijft! Dat bereiken we mede door onze community, die er voor zorgt dat we altijd in the middle of culture blijven zitten. Ook ben ik zelf nog altijd online creator, dus ik spreek altijd uit ervaring :)
Wat leuk, en dat is goed gelukt denk ik!
Hope so! we zitten er nog middenin
Herkenbaar idd :) En dat lijkt me handig, doordat je zelf online creator bent op TikTok begrijp je de doelgroep waarschijnlijk als geen ander. Inspirerend hoe jullie als jonge ondernemers al zo veel coole merken aan jullie hebben kunnen binden door de juiste taal van de doelgroep te begrijpen en te spreken!
For You Agency is de laatste tijd erg hard gegroeid, (in 3 jaar naar zo’n 25 man als ik me niet vergis (!)) waar is jullie succes begonnen?
Ja als je het zo uitschrijft is het inderdaad een flink team inmiddels, al voelt dat niet altijd zo! Ik vind het lastig om een punt aan te wijzen waar het echt is ‘begonnen’, want de diensten die wij aanbieden (inhouse talent management, campaign & contentproductions) hebben wij al vanaf dag een, alleen een stuk kleinschaliger.
We zijn vanaf 2021 met TikTok meegegroeid, dus naarmate steeds meer merken en bedrijven gingen geloven in de kracht van het platform, groeiden onze opdrachten mee! De diensten an sich zijn ongeveer hetzelfde, maar de projecten en het uitvoerende team veel groter en beter!
We hebben altijd geloofd in onze ‘holy trinity’, met de talent- campaign- en content diensten, en dat kwam voor het eerst alledrie samen bij onze samenwerking voor New York Pizza in mei 2023.
Hier hebben we een geweldige campagne met oa al onze talenten uitgerold, inclusief producties voor de owned kanalen van de klant wat de campagne nog meer versterkte. Ik was zo blij toen we het vertrouwen kregen van de klant onszelf te bewijzen! Echt te gek.
Wat tof dat steeds meer merken gingen (en nog steeds) geloven in de kracht van het platform en daardoor jullie opdrachten ook groeiden! En ik snap dat je blij was toen jullie van klanten het vertrouwen kregen om jullie te bewijzen. Ik kan me die New York Pizza campagne nog wel herinneren, niet te missen op de socials van zo veel (grote) creators!
En nu al zo veel samenwerkingen met grote merken verder. Wat zijn jouw/jullie ambities de komende tijd?
Wij hebben altijd groots durven dromen, dus dat doen we nog steeds! Een van onze ambities is het openen van een kantoor buiten Nederland, dat lijkt ons te gek. Maar het belangrijkste voor mij is altijd de meest creatieve en innovatieve campagnes/strategieën voor onze klanten én creators te verzorgen. Onze creators ontwikkelen zich als ware mediapersonen die inmiddels niet meer weg te denken zijn uit het medialandschap! Daar ben ik zo trots op. Mooie dingen maken en daarmee de wereld bereiken, dat is waar mijn hart ligt!
Wat te gek! Weet je al waar? Hebben jullie een specifieke voorkeur voor een land of ligt dat nog open?
Nee, er staan nog geen concrete plannen op papier. Maar mijn ultieme droom is Los Angeles, het walhalla van de creatieve industrie. Daar zullen we nooit meer een potentiële klant hoeven uit te leggen wat TikTok nou precies is. En waar gek nooit gek genoeg is, daar hou ik van.
Super vet! Als het zo ver is zetten wij onze wekker om met jullie te appen vanuit LA :)
:) jullie mogen me altijd appen
Thanks voor je tijd en antwoorden Tess! We zien nieuws wat betreft nieuwe samenwerkingen graag tegemoet! En blijven jullie zeker volgen!
Jij ook bedankt, heel erg leuk!!