Appen met Tim Blaney Davidson & Bastian Lievers

05-05-2022 (16:23) - Appen met

Dot Alpha heeft een herpositionering gehad en is nu omgedoopt tot UMFANG Creative Agency. Wat betekent dat voor de toekomst van het bureau en waar gaan ze zich mee bezig houden? En wat is UMFANG? FONK sprak met founders Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers over de nieuwe strategie.
 
Tim Blaney Davidson: Hi!
Bastian Lievers: Hey Anne!

Hoihoi! Leuk dat jullie zo spontaan even kunnen kletsen
Gefeliciteerd met de nieuwe positionering en naam van jullie agency!
UMFANG, een opvallende naam - hoe zijn jullie hierop gekomen?

Bastian Lievers: Dankjewel voor de uitnodiging! Altijd leuk om bij te praten over onze nieuwe naam en positionering!

Ja want jullie hebben wel een redelijk specifiek verhaal toch?
Tim Blaney Davidson: Bij ieder merkwaar we voor werken, starten we altijd bij het in kaart brengen van het bedrijf, markt en product. Dit noemde wij intern altijd al de UMFANG van een bedrijf. Zo was uiteindelijk de keuze snel gemaakt.

logisch
Bastian Lievers: Gek genoeg was umfang.com beschikbaar en we vinden dit een hele krachtige naam waar je niet omheen kunt.

nice haha
Tim Blaney Davidson: Wij merken dat bedrijven moeite hebben om zich te blijven ontwikkelen en vernieuwen op communicatie-gebied. Dit is waar we hen graag bij willen staan.

Hoe doen jullie dart inhoudelijk precies?
Bastian Lievers: Dat doen we door vanuit de strategie te beginnen. Door ons onder te dompelen in de onderneming, de doelgroep te doorgronden en te analyseren en door de posities in de markt helder te krijgen. Al deze facetten samen, geven ons duidelijke insights om bedrijven te helpen in de communicatie. Dit is ons vertrekpunt bij alles wat wij maken op het gebied van branding, websites en campagnes.

Nice
En dat is dus wel echt anders dan wat jullie met Dot Alpha deden?

Tim Blaney Davidson: We kwamen net uit de 'agency-wereld' en ondernemen was voor ons vrij nieuw. Met Dot Alpha zaten we veel meer op de innovatie. We merkte dat dat vooral veel ruis veroorzaakte bij de klant, want wat is 'innovatie'? Een heel groot woord waar je niet direct een concreet antwoord op hebt. We merkte al vrij snel dat dit in de communicatie anders moest.
Nu staat innovatie minder bij ons op de voorgrond, innoveren is vaak niet een doel opzich. Wij willen bedrijven helpen brand impact te maken. Als innovatie daar onderdeel van is, omarmen wij dit uiteraard met de kennis die wij hebben.

Nice
Leuk om te zien dat jullie communicatie ervaring het proces van het communiceren van eigen agency ook heeft doen ontwikkelen

Tim Blaney Davidson: Ja klopt, je leert gaandeweg steeds meer. Door het gewoon te doen. Even stil te staan en het er over te hebben.

Hebben jullie nog specifieke ambities en/plannen voor UMFANG?
En/of*

Bastian Lievers: Om zoveel mogelijk brand impact te maken en zoveel mogelijk merken op weg te helpen naar succes. Dat vinden wij gewoon heel erg tof om diverse ondernemingen hierbij te kunnen helpen.

En als je nu wild mag dromen, welke onderneming zou je daar het liefst bij helpen?
Tim Blaney Davidson: We hebben het geluk gehad om voor de grootste merken op aarde te werken. Op dit moment willen wij deze kennis zoveel mogelijk beschikbaar maken voor bedrijven en merken.
Bastian Lievers: En als wij daarbij een minder groot merk kunnen helpen groter en succesvoller te laten worden. Dan zit onze droom meer daar in dan dat wij specifiek een merk aanwijzen dat iedereen al kent.

Nice
Is op een bepaalde manier ook uitdagender natuurlijk
Tof, thanks voor jullie tijd!

Succes met UMFANG!
Tim Blaney Davidson: Precieees! Jij ook bedankt voor je tijd en het leuke gesprek!
Bastian Lievers: Jij bedankt voor het leuke gesprek!  We gaan er een succes van maken en houden jullie graag op de hoogte van onze reis

Graag!