‘Vloggers gaan samenwerken met journalisten’

06-01-2016 (10:26) - Appen met

Het vandaag gelanceerde marketingbureau ContentToday brengt de oude en nieuwe generatie influencers bij elkaar. Het is een nieuw platform met zowel ‘traditionele’ contentmakers als de nieuwe generatie social influencers. We appen met oprichter Martijn Sierhuis.  

Hi Martijn, de beste wensen nog! Dit is Jasper van fonk, even tijd om te appen?
‘Hallo Jasper, dank je wel en jij natuurlijk ook.’
 
Spannend komend jaar voor je denk ik? Met je nieuwe uitdaging die ContentToday heet.
‘Zeker, Jasper! Heb er heel veel zin in. Vandaag leuke reacties ontvangen en alweer nieuwe influencers die zich aangemeld hebben. Mooi ontvangst vandaag :-)’
 
Mooi om te horen. Je zegt oude nieuwe generaties infuencers bij elkaar te brengen, hoe doe je dat?

‘Door het aanbod van contentmakers binnen het netwerk heel breed te houden. We spotten zelf ook continu nieuwe social Influencers.’
 
Dus je hebt social influencers en ‘traditionele’ content-professionals in het netwerk zitten. Die gaan samen aan de slag voor klanten. Zoiets?
‘Precies. Zo kunnen we heel specifiek op zoek gaan naar de juiste mensen die we aan klanten koppelen. Heel concreet kunnen we vloggers samen laten werken met journalisten. Samen werken zij een concreet concept uit.’
 
Waarom kom je juist nu met dit platform?
‘Juist nu omdat het aanbod op de freelance markt van traditionele content professionals groot is. Ook traditionele redacties zijn flexibel gaan werken. Een goed voorbeeld is een titel als fashionchick van Sanoma. Daar werkt de eigen redactie nauw samen met influencers.
Juist nu steeds meer bedrijven zelf gaan uitgeven, is dit een mooi moment.
Daarbij zien we dat social influencers zoals bloggers misschien een groot aanhang hebben maar erg stoeien om op een professionele manier content te brengen. En daarbij is de kennis van de traditionele contentmakers weer erg waardevol.’
 
Worden de contentprofessionals en influencers alleen op vrijwillige basis ingezet?
‘Nee, in principe niet. Zij worden voor betaalde opdrachten door merken ingezet. Ligt ook aan in  welke fase een influencer zich bevindt. Als zij opkomend zijn dan kunnen zij vrijwillig meewerken.
Wij adviseren onze influencers ook wat handig is en wanneer een win-win interessant is. En soms heb je influencers die echt helemaal fan zijn van een merk en zich vrijwillig voor een pitch aanbieden. Doordat we altijd naar merk voorkeuren vragen, weten we precies wie we voor een project moeten vragen.’ 
 
Interessant
‘Vind ik ook :)’
 
Dat waren mijn vraagjes al. Goed om te horen allemaal, veel succes met het initiatief!
‘Heel erg bedankt!’